FANDOM

Seria 1 >> Seria 2 >> Seria 3 >> Seria 4 >> Seria 5 >> Seria 6 >> Seria 7 >> Seria 8 >> Seria 9 >> Seria 10

Seria III
Premierowy odcinek "Płomień duży i mały" - 9.03.2008
Ostatni odcinek "Szczęśliwe rozwiązanie" - 1.06.2008
Scenariusz Robert Brutter, Jerzy Niemczuk
Zdjęcia  ? sierpnia 2007 - ? stycznia 2008
Średnia oglądalność 6 900 000
Najwyższa oglądalność 7 411 177 - "Płomień duży i mały"
Najniższa oglądalność 6 373 730 - "W kleszczach terroryzmu"
Felietony
"Od Rancza Do Rancza"
tak
Premiera na DVD 26 marca 2009

Seria III - rozpoczęła się 9 marca 2008, a skończyła 1 czerwca 2008. Liczyła 13 odcinków.

Fabuła

Trzecia seria przynosi radykalne, a niekiedy dramatyczne zmiany w życiu wielu mieszkańców Wilkowyj. Lucy i Kusy przede wszystkim, jak padli sobie w finale drugiej serii w ramiona, tak pozostają, choć nie w sensie dosłownym, oczywiście. Tu jednak, gdzie w bajkach pozostaje żyć długo i szczęśliwie, w Wilkowyjach zaczynają się prawdziwe problemy. Bo życie w nieformalnym związku może w Warszawie uchodzić, nawet w Lublinie – ale w małej wsi, gdzie wszyscy się znają, to jednak skandal. I choć Kusy i Lucy związek swój za wszelką cenę starają się ukryć, to prawda wychodzi końcu na jaw i doprowadza do obyczajowej wojny. Kiedy zaś prawda dociera do Proboszcza, sytuacja doprawdy staje się dramatyczna. Wojna, jak to wojna, wszystkim przynosi szkody – zakochani rozważają wyprowadzkę, ksiądz wyjazd na misję do Afryki. Los zrządza jednak inaczej. Wójt, bardzo rad z dramatycznych problemów brata, sam szybko popada w tarapaty, bowiem do wsi wraca Czerepach – z koncesją na lokalne radio i planem założenia gminnego pisma brukowego. Bo nawet jak nic ludzi nie obchodzi i niczym się nie interesują – to plotki o sąsiadach ciekawią ich zawsze – a im brudniejsze, tym lepiej. Naturalnie, po starej znajomości, wójt jako jeden z pierwszych pada ofiarą brukowca, a na włosku nie tylko wisi jego stanowisko, ale nawet małżeństwo. Dramatyczne wydarzenie nie szczędzą także Country Clubu, który pada ofiarą płomieni – na tym tle spór jednak się pojawia – czy były to oczyszczające płomienie wypalające siedlisko grzechu, czy zwykły pożar od zwarcia w instalacji. Słowem – odbudowywać restaurację, czy też nie. Stanowiska są tak nieprzejednane, że dochodzi aż do zawiązania lokalnej grupy terrorystycznej, składu której sympatycy Rancza łatwo się domyślą. Akty terroru wymuszają zwołanie gminnego okrągłego stołu, który, choć prostokątny, swoje zadanie spełnia i perspektywy odbudowy lokalu otwiera. Co też w końcu się dzieje, ale nie tak łatwo, skoro wszyscy budowlańcy jak wiadomo bawią w Irlandii. Ksiądz w misji swojej dostaje pomocnika, Wikarego. Pomocnik jednak różni się od księdza fundamentalnie – jak najdalszy jest od proboszczowej wyrozumiałości i skłonności do mądrego kompromisu. Jak łatwo się domyślić, prowadzi to do powszechnego wzburzenia i akcji jakich Wilkowyje jeszcze nie widziały. Okazuje się jednak, że nie tylko Kościół ma wpływ na Wilkowyje – ale także Wilkowyje mają wpływ na swój kościół. Wśród nowych postaci pojawia się też sprzedawczyni w sklepie, Jola, na pozór osoba całkowicie do tej funkcji nieodpowiednia. Co dotknie, to potłucze, co policzy, to źle, co resztę wyda, to za dużo. Znajdzie się jednak ktoś, kto w Joli dojrzy wielkie perspektywy i w jej możliwości uwierzy – a że wiara góry przenosi, to i Jola jak róża rozkwitnie, odkrywając w sobie talenty głęboko ukryte.A jeden z mieszkańców wioski w Joli, co tu kryć – miłość swego życia po prostu odnajdzie. Los nie oszczędzi także Więcławskich, do których wróci córka, z dyplomem ukończenia studiów, ale niestety nie tylko - okazuje się że Weronika jest w ciąży!. Polonista Witebski natomiast, po upadku medialnego koncernu brukowego, zostanie mściwie przez wójta ze wszystkich stanowisk usunięty i stoczy się na samo dno. Ponieważ jednak scenarzyści wierzą, że – wbrew powszechnym opiniom - ludzie czasem mogą zmieniać się na lepsze, Witebski od dna się odbije i tak się przeobrazi, że mieszkańcy wioski - a osobliwie mieszkanki – nie będą mogły wyjść z podziwu. Co, naturalnie, doprowadzi do osobnych dramatycznych wydarzeń obyczajowych.[1] Niestety - w tej serii brakuje nieodżałowanego Jana Japycza, który umiera pomiędzy II a III serią.

Lista odcinków

Nr Tytuł Premiera Oglądalność premiery
27 Płomień duży i mały 09.03.2008 7 411 177
28 Powrót demona 16.03.2008 7 168 720
29 W kleszczach terroryzmu 23.03.2008 6 373 730
30 Fakt prasowy 30.03.2008 6 989 417
31 Radio interaktywne 06.04.2008 6 858 379
32 Wielkie odkrycie 13.04.2008 6 943 357
33 Sprawca 20.04.2008 7 014 966
34 Odsiecz 27.04.2008 6 730 041
35 Upadek obyczajów 04.05.2008 7 187 346
36 Miedź brzęcząca 11.05.2008 6 622 214
37 Zrozumieć kobietę 18.05.2008 6 990 594
38 Złoty deszcz 25.05.2008 6 494 720
39 Szczęśliwe rozwiązanie 01.06.2008 6 891 813

Zobacz też

Przypisy