FANDOM

Bacuła
Bacuła
Bacuła
Miejsce zamieszkania prawdopodobnie Radzyń Podlaski[1][2]
Stan cywilny żonaty
Wykształcenie brak informacji
Zawód biznesmen (właściciel browaru Tur)
Rodzina Janina[3]Bacuła - żona, wspomnieni także syn i brat
Pierwszy odcinek
Droga na szczyt (odc. 86)
Ostatni odcinek
Wielkie otwarcie (odc. 104)

Bacuła (Maciej Ferlak) - postać epizodyczna serialu Ranczo, właściciel browaru Tur oraz drukarni[4]. Występuje w odcinku 86 Droga na szczyt i 104 Wielkie otwarcie.

Seria 7

Poznajemy go, gdy Czerepach wpada na pomysł umieszczenia reklam Polskiej Partii Uczciwości na etykietach butelek i puszek piwa Tur w celu dotarcia z programem partii do szerszego odbiorcy. W tym celu Bacuła przyjeżdża do biura Senatora na rozmowy. Godzi się na umieszczenie reklam, a ceną ma być umieszczenie jego, jego żony, syna i brata na pierwszych miejscach list wyborczych PPU podczas najbliższych wyborów parlamentarnych - zależy bowiem mu na immunitecie, gdyż toczy się przeciw niemu postępowanie prokuratorskie. Kozioł i Czerepach przystają na te warunki, i już następnego dnia pierwsza partia piwa z wizerunkiem PPU opuszcza zakład produkcyjny - skutkiem jest wzrost poparcia partii o kilka punktów procentowych.

Seria 8

Razem z innymi oczekuje na wynik wyborów, a następnie świętuje sukces partii.

Seria 9

Postać nie występuje.

Cytaty

  • Bacuła: "Cztery immunitety są mi potrzebne."
    Senator: "Ile?!"
    Bacuła: "Tyle, ile pan słyszysz. Prokurator się czepia jeden. No, jakiś czas się go powodzi, ale w końcu menda coś wygrzebie. Ja prezesem jestem, w zarządzie żona, syn i brat. Cztery czyli."

Zobacz też

Przypisy

  1. Na listach wyborczych PPU przy nazwiskach Bacuła widnieje Radzyń jako miejsce zamieszkania.
  2. Istnieje też teoria o Białymstoku jako prawdopodobnym miejscu zamieszkania Bacuły - bowiem Kozioł proponuje mu "jedynkę" na liście wyborczej w okręgu białostockim, przy czym ton wypowiedzi senatora wskazuje, że nie wahał się w wyborze tego okręgu ("...no i białostockim"), w przeciwieństwie do pozostałych. Inną poszlaką wskazującą na Białystok jest hipoteza, jakoby nazwa Tur była nawiązaniem do istniejącego w rzeczywistości piwa Żubr, produkowanego właśnie w stolicy Podlasia.
  3. imię jest widoczne na wydruku list wyborczych PPU
  4. Odcinek 86. Droga na szczyt.
Postacie
Ławeczkowicze
i ich żony
Zwierzęta Hot Dog

Więcej z Fandomu

Losowa wiki