FANDOM

Flaga Chin

Flaga ChRL

Godło Chin

Godło ChRL

Chiny (oficjalnie Chińska Republika Ludowa, ChRL) - państwo w Azji, będące najludniejszym krajem świata o populacji przekraczającej 1,3 mld osób, co stanowi 19,1% populacji światowej. Zamieszkuje je ponad 60 różnych narodowości.

Chiny w serialu Ranczo

Chiny są ojczyzną Kao Tao, męża Weroniki Więcławskiej. Jak powiada Kao, w Chinach jest wszystko, ale z tym nie można się zgodzić, bowiem w Chinach nie ma Mamrota.

Z Chin przywędrowało do Wilkowyj tai-chi, gimnastyka chińska połączona z medytacją. Pomysł takich zajęć potępia proboszcz[1], z uwagi na to, iż tai-chi jest ściśle związane z taoizmem, religią Dalekiego Wschodu. Gdy Lucy proponuje księdzu, aby w tej sytuacji wyrzucił swoje filiżanki, ponieważ porcelana to też "chińska wynalazka", ten się nieco opamiętuje i ostatecznie zajęcia odbywają się[2].

Z Państwa Środka pochodzi także feng-shui, starożytna praktyka planowania układów miast, wsi, budynków mieszkalnych i gospodarskich w taki sposób, aby były zgodne z naturą. W dzisiejszych czasach sztuka feng-shui niesłusznie kojarzona jest niemal wyłącznie ze swoistą odmianą architektury wnętrz. Feng-shui przejściowo pasjonuje się Klaudia, której udało się nakłonić matkę do przemeblowania sypialni[3]. Kobiety zapomniały jednak poinformować o tym fakcie Kozioła, wobec czego ten, wchodząc do sypialni po ciemku, mocno rani się w głowę, wskutek czego niezbędna jest interwencja Wezóła.

Postacie związane z Chinami

Rodowici Chińczycy

Cytaty o Chinach

  • "Ja ci nie będę streszczać na ulicy tego, co Chińczycy przez dwa tysiące lat wymyślali" - Klaudia do Fabiana
  • Więcławski: "A u was w Chinach to pijaków macie?"
    Kao Tao: "W Chinach mamy wszystko. To wielki kraj jest."
  • "W Chinach, jak pan coś umie, to musi pan to robić dobrze, bo dokoła są miliony innych, którzy chcą to robić lepiej od pana" - Kao Tao do Więcławskiego

Zobacz też

Przypisy

  1. odc. 61 Honor i zęby trzonowe
  2. odc. 62 Przymus rekreacji
  3. odc. 24 Siła władzy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki