FANDOM

Dorota Wezół
Wezółowa
Dorota Wezół, seria VI
Miejsce zamieszkania Wilkowyje (1 - 7 - mieszkanie Wezółów, od 8 - dom Wezółów)
Stan cywilny mężatka (z Mieczysławem)
Wykształcenie średnie
Zawód gospodyni domowa
Rodzina Mieczysław Wezół - mąż,
Jędrzej - syn kuzynki; zarazem chrześniak
Pierwszy odcinek
Otrzeźwienie (odc. 4)
Ostatni odcinek
Cuda, cuda ogłaszają (odc. 130)
Zobacz album postaci

Dorota Wezół, Wezółowa, Pani Doktorowa (Beata Olga Kowalska) - drugoplanowa postać serialu Ranczo i filmu Ranczo Wilkowyje, żona doktora Mieczysława Wezóła. Kobieta w średnim wieku, zadbana, pewna siebie i bezkompromisowa.

Jest chorobliwie zazdrosna o swojego męża i trzyma go krótko - jednocześnie sama nie ma oporów przed zdradzaniem go.

S2 DVD4 (60).png
25-12.jpg

Przed akcją serialu

O przeszłości Doroty wiadomo niewiele. Na pewno nie jest ona rodowitą wilkowyjanką, ponieważ przybyła na wieś jako osoba dorosła, wraz ze swoim mężem. Według jej własnych słów była w młodości świetnie zapowiadającą się śpiewaczką operową, ale porzuciła tę ścieżkę kariery po poznaniu Mieczysława i zgodziła się wyjechać z nim na głęboką prowincję. Prawdopodobnie miała wpływ na wybór specjalizacji, jakiego musiał dokonać doktor Wezół - przez jej naciski porzucił seksuologię i patologię i został internistą.

Seria 1

Poznajemy ją gdy przychodzi do Lucy z pretensjami, dotyczącymi spotkań Amerykanki z jej mężem podczas lekcji angielskiego.

Lucy prosi ją, by wzięła czynny udział w pogadance o antykoncepcji. Po chwili namysłu doktorowa zgadza się, ciesząc się, że jako jedna z nielicznych kobiet w gminie ma pojęcie w tych sprawach. Po udanej konferencji w budynku szkoły, udziela wywiadu Witebskiemu do nowej gazety "Głosu Wilkowyjskiego". Podobno wyznaje mężowi, że Lucy jest jedyną przyzwoitą kobietą w Wilkowyjach.

Seria 2

Po spotkaniu ze znajomymi którzy pracują na ogół w Szkockim szpitalu, postanawia wysłać męża do pracy za granicę. Michałowa, Więcławska i Wójtowa, opowiadają jej o różnych przypadkach zdrad małżeńskich podczas pracy za granicą, spełniając tym samym plan Wójta i Księdza. Wezółowa zmusza więc męża do podpisania weksla na sto tysięcy złotych, które Wezół byłby winny jej w przypadku wzięcia rozwodu. Po wyjściu męża z mieszkania na lekcję angielskiego, do ich mieszkania przychodzi Witebski i proponuje doktorowej pozowanie w skąpym stroju do zdjęć do działu "Najpiękniejsze kobiety w naszej gminie" w gazecie "Głos Wilkowyjski". Dorota zgadza się, lecz sesję zdjęciową przerywa jej mąż. Wściekły doktor widząc Witebskiego i prawie rozebraną żonę uderza Polonistę w nos i niszczy jego aparat cyfrowy. Wezółowa poddaje się karze - klapsom męża.

Seria 3

Tym razem poznajemy ją jako kobietę uwiedzioną przez Tomasza Witebskiego i jego program radiowy: "Zrozumieć Kobietę".

Pojawia się też w kilku epizodach, m.in. ostrzega Lucy przed kłopotami, gdy na jaw wychodzi jej związek z Kusym, wypomina Księdzu jego staroświeckie poglądy, gdy ten wyrzucił Amerykankę z lekcji angielskiego na plebanii za nieprzyzwoity tryb życia - później jednak, gdy proboszcz ogłosił zamiar wyjazdu do Afryki, doktorowa staje na czele kobiet chcących zatrzymać Księdza w Wilkowyjach za pomocą petycji do kurii.

Seria 4

W tej serii prowadzi poważny romans z Wójtem nie wiedząc, że jej mąż również ma romans - z Wójtową. Doktorowa i Wójt jeżdżą do lasu, gdzie w ukryciu przed swoimi małżonkami prowadzą namiętny romans.

Poza tym występuje epizodycznie, np. jest przepytywana na ulicy przez Wikarego z prawd wiary.

Seria 5

Gdy jej mąż dostaje do pomocy młodą i piękną pielęgniarkę - Jagnę, od razu wzbudza ona zazdrość doktorowej. Postanawia interweniować u wójta - Lucy - ale ta niewiele może zrobić w tej sprawie, poza uświadomieniem Doroty, że w przychodni nie ma nocnych dyżurów. Kiedy jej mąż skręcił kostkę biegnąc do Wójta wmawia mu, że jest doktorem House'm ze znanego serialu. Zakazuje mu się golić i ubiera go podobnie do House'a, a kiedy ten myśli nad problemem Wójta, daje mu do koncentracji piłeczkę i zaleca słuchać muzyki.

Seria 6

536462 400164703335684 267710937 n.jpg
529156 384894844862670 1648794043 n.jpg

Wezół otrzymuje propozycję nowej, atrakcyjnej pracy w Lublinie, jednak po namyśle rezygnuje z jej podjęcia. Dorota nie może zrozumieć, dlaczego mąż odmówił i ma do niego pretensje. W obliczu kłótni małżeńskiej Klaudia decyduje się na interwencję psychologiczną i uświadamia Wezółowej, że tylko w Wilkowyjach może być z mężem szczęśliwa. Dorota niechętnie przebacza mężowi odmowę i godzi się z nim.

Seria 7

Gravf.jpeg

Wezółowa, Wezół i Jędruś

553721 608605985824887 1969911465 n.jpg

Wezółowa dowiadując się, że Proboszcz szuka wtyczki w prokuraturze, natychmiast zjawia się na plebanii wraz z małżonkiem. Okazuje się, że w prokuraturze pracuje chrześniak Doroty, Jędruś. Za namową ciotki przyjeżdża do Wilkowyj i opowiada o zaistniałej sytuacji. Wezółowa wymusza także, na Senatorze, że jak jego partii powiedzie się w wyborach to nie zapomni o wkładzie Jędrusia.

Seria 8

Kiedy przypadkiem dowiaduje się, że ksiądz Maciej próbuje założyć przykościelny chór, jest wściekła na księży, że nie zgłosili się do niej, jako jedynej kompetentnej w tej dziedzinie osoby w gminie. Odwiedza proboszcza, gdzie przysięga mu, że założy taki chór, że ksiądz będzie musiał ją publicznie przepraszać. W tym celu udaje się do sklepu, gdzie przeprowadza wstępne przesłuchania. Kolejne przesłuchania, już większą ilością kobiet przeprowadza u siebie w domu. Kobiety okazują się nie mieć zielonego pojęcia o śpiewie. Wtedy z pomocą przychodzi ksiądz Maciej, który proponuje, aby panie spróbowały śpiewać utworu z nurtu gospel. Dopiero po spożyciu koniaczku, paniom udaję się nie doprowadzić Wezółowej do łez. Kiedy chór jest już skompletowany, a odpowiednie stroje gotowe, Dorota razem z innymi członkami chóru występuje w kościele podczas mszy świętej z udziałem Biskupa Sądeckiego. Razem z innymi mieszkańcami wsi przychodzi do Lucy i prosi ją, żeby nie opuszczała Wilkowyj.

Seria 9

Z wielką uwagą przygląda się politycznej karierze męża, który pewnego dnia udziela wywiadu w telewizji. Widząc to, Wezółową ogarnia wielka chęć "pójścia do sypialni". Dorota prosi męża, aby ten częściej występował w telewizji. Wezół zostaje rzecznikiem prasowym PPU, przez co często występuje w telewizji oraz zaspokaja żonę. Po omdleniu i pobycie w szpitalu mąż Doroty zdaniem Kozioła nie może już sprawować funkcji rzecznika partii, ponieważ "nie podoła" on tej funkcji. Dorota prosi Pawła, aby ten znalazł korzystne wyjście z sytuacji. Ostatecznie Kozioł mianuje męża Wezółowej stałym bywalcem programu telewizyjnego "Dywagacje na kolacje".

Ranczo Wilkowyje

Wezółowa spotyka się z Hadziukową, Solejukową i Dyrektorką Szkoły w sklepie Więcławskiej, a tematem ich rozmowy jest przystojny były mąż Lucy - Louis, który przybył do Wilkowyj zza oceanu. Podczas tego spotkania Solejukowa wpada w depresję z powodu zaniedbywania jej przez własnego męża. Doktorowa wpada na pomysł, by jej pomóc - razem z Hadziukową odmieniają jej wizerunek przy pomocy kilku "zabiegów" kosmetycznych.

Cytaty

  • "A jak jeszcze raz tu się ze swoją depresją pokaże, to wezmę parasolkę i sama ją wyleczę!" - do męża o Lucy
  • "Nigdy nie wiedziałam, że jesteś taki samczy, Mieciu" - do dr Wezóła
  • "Mój ty niedźwiedziu dziki!!!" - do wójta
  • "Och, ty zbóju!!!" - do wójta
  • "Jeśli się tradycji nie rozwija, to ona się tylko do muzeum nadaje" - do księdza
  • "I pamiętaj... ja cię obserwuję!" - do dr. Wezóła
  • "Przez takiego małżonka to chyba szczęście" - do Hadziukowej o Solejuku, gdy Solejukowa poskarżyła się, że ten ją zaniedbuje (Ranczo Wilkowyje)
  • "Boi się pani takiego młodzika pani Więcławska." - do Więcławskiej i Dyrektorki Szkoły o wikarym Robercie
  • "Gdybyśmy wszystko mężom mówiły nasze życie byłoby nie do zniesienia"
  • "Po prostu celebryta." - do męża

Ciekawostki

  • Wezółowa ma operowy głos, jej marzeniem było śpiewać w chórze, jednak nie zrealizowała tego pragnienia.
  • Dorota jest wielbicielką serialu Dr House, prawdziwego amerykańskiego serialu medycznego, emitowanego m.in. w TVP 2 i AXN.
  • Na aktualnej stronie internetowej Rancza widnieje informacja[1], że Wezółowa jest rzekomo mikrobiologiem i pracuje w miejscowej mleczarni, jednak jest to informacja nieprawdziwa - prawdopodobnie taki był pierwotny zamysł scenarzystów, który jednak nie został zrealizowany.
  • W odcinku 128 Klauzula sumienia Dorota w emocjonalnej rozmowie z Michałową po raz pierwszy oficjalnie wyjawia, że wraz z mężem nie mogą mieć dzieci.

Zobacz też

Postacie

Inne

Przypisy

  1. http://ranczo.tvp.pl/bohaterowie/doktor-wezol-wojciech-wysocki-508329/
Postacie
Ławeczkowicze
i ich żony
Zwierzęta Hot Dog
Postacie - Ranczo Wilkowyje
Główne LucyKusyLouisWójtKsiądzCzerepach
Drugoplanowe DudaHalinaKlaudiaPietrekSolejukSolejukowaStachMichałowaHadziukHadziukowaPolicjantWioletkaWięcławskiWięcławskaWezółWezółowaEmanuel
Epizodyczne WitebskiLodziaDyrektorkaBabkaJasioMuniekHryćkoWięcekBąk

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Dorota Wezół

  • Pani Doktorowa

    2 wiadomości
    • Zauważyliście że w 8 serii Rancza jeszcze ani razu nie wystąpiła pani doktorowa Dorota Wezół. Wiem że wystąpi w odc, Grecy i Bułgarz...
    • Jej siła przebicia i temperament na razie nie były potrzebne :)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki