FANDOM

Jędrzej Kowalski
Jedrzej
Jędrzej Kowalski
Miejsce zamieszkania brak informacji (prawdopodobnie Radzyń Podlaski)
Stan cywilny brak informacji
Wykształcenie wyższe (ukończone studia prawnicze)
Zawód prawnik 7-8 - prokurator, od 9 - wiceminister sprawiedliwości
Rodzina Dorota Wezół - ciotka (kuzynka matki), Mieczysław Wezół - wuj
Pierwszy odcinek
Ciężka ręka prawa (odc. 87)
Ostatni odcinek
Cuda, cuda ogłaszają (odc. 130)

Jędrzej Kowalski[1], Jędruś (Robert Majewski) - drugoplanowa postać serialu Ranczo. Pracuje w prokuraturze w Radzyniu Podlaskim. Jest chrześniakiem Wezółowej. Po raz pierwszy pojawia się w odcinku 87 - Ciężka ręka prawa.

Seria 7

Jest obecny podczas rozmowy Zielińskiego z Lucy. Na prośbę Wezółowej przyjeżdża do Wilkowyj na plebanię, gdzie spotyka się z m.in. Senatorem i Czerepachem. Jędruś mówi wszystkim zebranym kto chce zniszczyć polityczną karierę senatora Kozioła. Jak się później okazuje jego słowa zostały nagrane przez Czerepacha na dyktafon. Gdy okazuje się, że plebania jest szpiegowana przez tajniaków, Jędruś przy pomocy Stacha Japycza i proboszcza przemieszcza się tajemnym podziemnym przejściem do kościoła, aby stamtąd wymknąć się ze wsi niepostrzeżenie dla wysłanników prokuratury - pomogli mu w tym ludzie ze wsi, zasłaniając widok z samochodu tajniaków.

Seria 8

Niespodziewanie odwiedza Lucy w urzędzie gminy, informując ją o donosach przesyłanych na nią do prokuratury od anonimowych mieszkańców Wilkowyj, przez co musi zostać wszczęte śledztwo - uspokaja ją jednocześnie, zapewniając, że to tylko dla formalności i zostanie ono jak najszybciej umorzone. Jednakże Lucy ma już mnóstwo swoich problemów i wizyta prokuratora tylko jeszcze bardziej ją dołuje.

Senator Kozioł dotrzymuje obietnicy złożonej w poprzedniej serii i po udanych dla PPU wyborach proponuje Jędrzejowi stanowisko wiceministra sprawiedliwości. Prokurator przyjmuje propozycję.

Seria 9

Zostaje wiceministrem sprawiedliwości z ramienia PPU. Podczas telewizyjnego ogłoszenia zawiązania koalicji pomiędzy PPU, a partią rządzącą Jędruś upija się. Następnego ranka leży mało przytomny na kanapie w domu Wezółów.

Kiedy Czerepach planuje rewolucję w partii wtajemnicza w to m.in. Jędrusia, który natychmiast po spotkaniu z wicepremierem informuje szefa partii o zamiarach Arkadiusza, jak się później okazuje jako jeden z wielu.

Cytaty

  • "To jest zawodowe harakiri!"
  • "Tak to już jest, że jak ktoś coś dobrego robi to potem ktoś na niego doniesie." - do Lucy
  • "Bardzo bym panią prosił, żeby pani nic nie mówiła tej mojej ciotce Wezółowej, bo ona jak się dowie, to Boże uchowaj." - do Lucy

Zobacz też

Przypisy

  1. Nazwisko Jędrzeja widoczne jest na jednym z obrazków wiszącym w biurze Senatora.
Postacie
Ławeczkowicze
i ich żony
Zwierzęta Hot Dog

Więcej z Fandomu

Losowa wiki