FANDOM

Jan Solejuk
Jan Solejuk
Jasio Solejuk
Miejsce zamieszkania Wilkowyje - (1-4 Chałupa Solejuków, od 5 Dom Solejuków (nowy))
Stan cywilny kawaler
Wykształcenie podstawowe
Zawód uczeń
Rodzina matka - Kazimiera Solejuk
ojciec - Maciej Solejuk
rodzeństwo:
Szymek
Kasia
Marianek
Rysio
Zbyszek
Muniek
Pierwszy odcinek
Otrzeźwienie (odc. 4)
Ostatni odcinek
Cuda, cuda ogłaszają (odc. 130)
Zobacz album postaci

Jan Solejuk (I - Sebastian Szmigiel, od II - Daniel Zawiska) - postać epizodyczna serialu Ranczo i filmu Ranczo Wilkowyje, występuje w niewielu odcinkach. Syn Kazimiery i Macieja Solejuków. Jego rodzeństwo to: Kasia Solejuk, Rysio Solejuk, Muniek Solejuk, Marianek Solejuk, Szymek Solejuk i Zbyszek Solejuk.

Seria 1

W tej serii Jan jest świadkiem dziwnych zjawisk nadprzyrodzonych, które terroryzują rodzinę Solejuków. Ma być jednym z głównych bohaterów fotoreportażu do pisma lokalnego autorstwa Witebskiego. Nie chce jednak zapłakać specjalnie na potrzeby prowokacji. Razem z rodzeństwem buduje modele latające.

Seria 2

Razem z braćmi składa model odrzutowca. Razem z rodzeństwem pomaga matce lepić pierogi.

Seria 3

Razem z rodzeństwem robi zdjęcia do gazety Czerepacha. Razem z Kasią na prośbę zazdrosnego Hadziuka obserwuje jego żonę.

Seria 4

Jest obecny podczas ślubów w Wilkowyjach. To on jako pierwszy dostrzega podjeżdżające pod kościół pary młode.

Seria 5

W tej serii Jan rzadko występuje. Pomaga przy wykańczaniu remontu nowego domu. Jest obecny na przywitaniu Francesci, kiedy ta wraz z całą rodziną przyjeżdża do Wilkowyj. W odcinku Przymus rekreacji wraz z siostrą są świadkami, jak Myćko kopie na ulicy szczenną sukę. Widząca całe zajście Kinga próbuje sama wymierzyć sprawiedliwość. W tym samym czasie Jasiek biegnie do urzędu po Lucy.

Seria 6

Jaś bierze udział w reformie oświatowej wymyślonej przez Kusego.

Seria 7

W tej serii postać rzadko występuje. Jest obecny na kolacji z okazji sukcesu politycznego swojego ojca.

Seria 8

Pomaga w realizacji programu "Wybacz mnie". Jak reszta rodzeństwa jest zdziwiony nietypową wymianą małżeńską swoich rodziców.

Seria 9

Razem z rodzeństwem pomaga w kampanii wyborczej Więcławskiej. Jest obecny w kościele podczas mszy św. gdzie jego rodzice oświadczają co zrobią z wygraną w Lotto.

Ranczo Wilkowyje

Razem z bratem, Muńkiem, w ukryciu podsłuchuje rozmowę Czerepacha z Louisem. Pomimo iż panowie rozmawiają po angielsku, obaj chłopcy, dzięki naukom tego języka pobieranym u Lucy, rozumieją o czym jest rozmowa. Później zdradzają Kusemu, że Arkadiusz i były mąż Lucy są w zmowie oraz jaki jest faktyczny cel przyjazdu Amerykanina do wsi.

Cytaty

  • "Spoko, aby pan płacił" - do Czerepacha

Ciekawostki

Jasio i Marianek to jedyne dzieci Solejuków, które pojawiły się we wszystkich seriach Rancza[1]. Jasio wystąpił także w filmie Ranczo Wilkowyje, co czyni go jedynym dzieckiem Solejuków, które wystąpiło we wszystkich filmowo-telewizyjnych[2] produkcjach Rancza.

Zobacz też

Przypisy

  1. stan na odc. 120 Próba ognia
  2. bez uwzględnienia przedstawień teatralnych
Postacie
Ławeczkowicze
i ich żony
Zwierzęta Hot Dog
Postacie - Ranczo Wilkowyje
Główne LucyKusyLouisWójtKsiądzCzerepach
Drugoplanowe DudaHalinaKlaudiaPietrekSolejukSolejukowaStachMichałowaHadziukHadziukowaPolicjantWioletkaWięcławskiWięcławskaWezółWezółowaEmanuel
Epizodyczne WitebskiLodziaDyrektorkaBabkaJasioMuniekHryćkoWięcekBąk

Więcej z Fandomu

Losowa wiki