Wikia

Ranczopedia

Jola

Dyskusja1
1525stron na
tej wiki
Jolanta Pietrek 'Jola'
Jola2
Jola
Miejsce zamieszkania Wilkowyje
Stan cywilny 3-4 - panna, od 5 - mężatka (z Patrykiem)
Zawód od 3 - ekspedientka i kierowniczka sklepu, piosenkarka disco-polo w zespole Duo Spoko
Rodzina Patryk - mąż, synowie bliźniaki Piotr i Paweł, Krystyna - ciotka, Andrzej - wujek, Weronika - kuzynka
Zobacz album postaci

Jolanta Pietrek, Jola (Elżbieta Romanowska) - drugoplanowa postać serialu Ranczo, występuje od III serii. Poznajemy ją jako niezdarną, niepewną siebie siostrzenicę Krystyny Więcławskiej. Jola zostaje zatrudniona przez swoją ciotkę w sklepie, najpierw na stanowisku pomocy i ekspedientki, z czasem zostaje mianowana na kierowniczkę sklepu. Od V serii jest żoną Patryka Pietrka.

Seria 1-2Edytuj

Postać nie występuje.

Seria 3Edytuj

Jola przyjeżdża do Wilkowyj za pracą, na stanowisko sprzedawczyni w sklepie Więcławskiej (jej cioci). Od razu wpada w oko Pietrkowi (można wręcz powiedzieć, że była to miłość od pierwszego wejrzenia), z odwzajemnieniem. Na początku pracy w sklepie nie radzi sobie zbyt dobrze, raz nawet zemdlała włączając maszynę do krojenia na plasterki. Więcławska chciała ją zwolnić za jej nieporadność, ale wtedy Pietrek wstawił się za nią i zadeklarował, że pokryje koszty wszystkich strat spowodowanych przez dziewczynę. Z czasem coraz lepiej sobie radziła i stała się pewniejsza siebie.

Okazało się, że Jola ma talent wokalny (m.in. śpiewa na weseli Michałowej i Stacha Japycza). Razem ze swoim ukochanym zakłada zespół "Duo Spoko", w którym grają muzykę disco-polo, wcześniej szlifując swój głos na próbach miejscowego chóru Koła Gospodyń Wiejskich.

Seria 4Edytuj

Ponieważ Więcławska wchodzi w spółkę z Solejukową i Hadziukową, Jola zostaje kierowniczką sklepu i przeprowadza jego przemeblowanie. Prawowita właścicielka jest zadowolona z pracy dziewczyny. Jola bardzo przeżywa krytykę jej głosu przez jakiegoś dziennikarza - przypłaca to chwilową utratą głosu. Po uzdrowieniu przez babkę, zakochana para nadal tworzy zespół i planuje wspólną przyszłość. Pod koniec serii Jola niespodziewanie znika - zostawia tylko, przypadkowo zniszczoną, kartkę. Rozpoczynają się poszukiwania. Dziewczyna odnajduje się w ostatnim odcinku - przebywa u babki zielarki i ma dla wszystkich interesującą wiadomość - jest w ciąży z Patrykiem Pietrkiem.
Wam3hk
Krzysztof BurghardtDodany przez Krzysztof Burghardt

Seria 5Edytuj

Jola i Patryk są już małżeństwem, mają dwójkę dzieci - bliźniaków. Kobieta zajmuje się domem, podczas gdy jej mąż występuje na scenie. Ma do niego żal, że przez to zbyt mało czasu poświęca jej i dzieciom. Pietrek próbuje jej wytłumaczyć, że nie może zaprzepaścić szansy na zrobienie kariery muzycznej ("show musi iść go"), w końcu jednak zdaje sobie sprawę, że rodzina jest ważniejsza - postanawia nie występować bez Joli, a dodatkowo załatwił jej lekcje śpiewu u profesora w Lublinie. Jola w tej serii pracuje też chwilowo jako gospodyni na plebanii, zastępując chorą Michałową. Gotuje przepysznie, przez co wzbudza Michałowej zazdrość. Księża próbują podnieść na duchu swoją gospodynię, opowiadając jej kłamstwa, jakoby Jola kiepsko radziła sobie z obowiązkami na plebanii. Niestety, powoduje to jeszcze gorsze skutki - Michałowa dzwoni do Joli i beszta ją, a dziewczyna załamuje się. Potem księża przyznają się do kłamstwa i proszą o wybaczenie, jednak sprawy zaszły już zbyt daleko. Jolę podnosi na duchu dopiero wizyta samej Michałowej na plebanii i jej dobra opinia na temat dziewczyny.

W ostatnim odcinku, na zaręczynach Tomka i Franceski w knajpie, wraz z Patrykiem wykonuje nową piosenkę zespołu - Ty jesteś dla mnie jak sen

Seria 6Edytuj

Pietrek spełnia marzenie Joli. Znalazł w Lublinie profesora śpiewu. Pierwsza wizyta jednak kończy się katastrofą. Profesor wyrzuca parę, sugerując, że nie mają pojęcia o śpiewie. Jola jest zrozpaczona. Pociesza ją Pietrek. Nie pozwalając na takie traktowanie żony, Pietrek wraca do profesora i oferuje mu za lekcje śpiewu sześćset złotych na godzinę, za to profesor ma chwalić Jolę i jej umiejętności wokalne. Jola tak jak inne kobiety jest oburzona zatrudnieniem nowej sprzedawczyni w sklepie Więcławskiej. Razem z innymi kobietami rozmawia z Więcławską, ażeby ta zastanowiła się i zwolniła nową sprzedawczynię, ponieważ uroda sprzedawczyni źle działa na tutejszych mężczyzn.

Seria 7Edytuj

58137 600450149973804 1382532554 n

W nowej siódmej serii Jola bardzo się zmienia. Daje mężowi ultimatum, albo ona, albo kariera. Pietrek po namyśle wybiera żonę i pozwala jej się realizować, zostając z dziećmi w domu. Jola regularnie uczęszcza na próby chóru. Pietrek nie pracując doprowadza swoje małżeństwo na skraj bankructwa. Jola szuka rozwiązania tego problemu i idzie do Urzędu Gminy na rozmowę z Lucy.

Tomasz Witebski niespodziewanie powierza jej i mężowi opiekę nad Telewizją Internetową Wilkowyje podczas swojej nieobecności. Podczas walki konspiracyjnej Wilkowyjan z prokuraturą, Pietrkowie nadają w telewizji zaszyfrowane komunikaty i śpiewają piosenki nawiązujące do przyśpiewek z czasów II wojny światowej.
15208 596495203702632 831319886 n

CytatyEdytuj

  • "Może i country, ale dla mnie zawsione" - do Patryka
  • "Matko Boska... Pan Kakao?" - na widok Kao
  • "A to też tak jak nasz ksiądz i wójt - Piotr i Paweł" - do wikarego, gdy zapytał, które postacie biblijne były bliźniakami (Piotr i Paweł czy Jakub i Ezaw)
  • "Kolacja gorąca... Ale małżeństwo jakby wystygło." - gdy Pietrek usnął podczas romantycznej kolacji

Zobacz teżEdytuj

Postacie - Ranczo
Pierwszoplanowe CzerepachHalinaKlaudiaWitebskiPolicjantWięcławskiWięcławskaWezółDyrektorkaWioletkaLodzia
Ławeczkowicze
i ich żony
Drugoplanowe WezółowaBabkaks. Robertks. MaciejDudaPolakowskibp SądeckiWeronikaJagnaKingaFrancescaMonikaMyćkoWargaczMarianekSzymekKasia
Epizodyczne DorotkaJasiekRysioMuniekZbyszekPółkotJerryMroczekBabcia LucyPaulStolarkiewiczBelgijkaZygmuntZbyszkoŁukasz BarańskiGufiZdrapekSchymallaCiotkaKaoGrażynavan der WellPręgaHryćkoWięcekWinieckiBąkIgnaczakBorczukBartkowiakKusibaToniRembikJulkaKlugeNotzekMarysiaSkinVitoKurawskiMazurPopieluchMartaBieżunWargaczowaMyćkowaZosiaMatka ZosiProfesorGumkoDzikiMatematykBiolożkaFizyczkaChemiczkaGeografkaHistorykBacułaZielińskiJędrzejGabrielskiKowalskiŁukasz (reżyser)

Więcej od Wikii

Losowa wiki