FANDOM

Katarzyna 'Kasia' Solejuk
Kasia Solejuk
Kasia Solejuk
Miejsce zamieszkania Wilkowyje - (1-4 Chałupa Solejuków, od 5 Dom Solejuków (nowy))
Stan cywilny panna
Wykształcenie podstawowe, w trakcie nauki w gimnazjum lub liceum
Zawód uczennica
Rodzina Kazimiera - matka, Maciej - ojciec, rodzeństwo: Marianek, Szymek, Rysio, Zbyszek, Muniek, Jan
Pierwszy odcinek
Otrzeźwienie (odc. 4)
Ostatni odcinek
Cuda, cuda ogłaszają (odc. 130)
Zobacz album postaci

Katarzyna Solejuk, Kasia (Anna Stępień) - początkowo postać drugoplanowa, a następnie epizodyczna serialu Ranczo. Jedyna córka Kazimiery i Macieja Solejuków, ma sześciu braci.

Seria 1

Gdy do Wilkowyj przyjechali dziennikarze, w celu zbadania dziwnych zjawisk zachodzących w domu Solejuków (za sprawą Szymka), a wójt z Czerepachem dementowali te informacje, Kasia, siedząc spokojnie na ławeczce i czytając książkę, zaczyna telekinetycznie przesuwać kubek. Solejukowa widząc to, szybko reaguje, zakazując jej czytać. W odcinku 12. Honor gminy, wita delegację unijną chlebem i solą i żegna ich, wręczając delegatce kwiaty.

Seria 2

Kasia jest w tej serii postacią tła, przede wszystkim pomaga swojej mamie przy lepieniu pierogów.

Seria 3

Razem z rodzeństwem, dziewczynka robi zdjęcia dla Czerepacha do "Lustra Gminy". Razem z bratem na prośbę Hadziuka pilnuje jego żony.

Seria 4

Kasia pomaga montować komputery, które udało się załatwić Lucy. Ksiądz Robert, skarżąc się proboszczowi na żenująco słabą wiedzę religijną wśród wilkowyjskich dzieci, wspomniał, że jedynie Kasia całą klasówkę napisała dobrze. Dziewczynka uczy się przy swojej mamie włoskiego.

Seria 5

Kasia zostaje zatrudniona przez Kusego do pilnowania Witebskiego, żeby ten pisał swoją drugą powieść, jednak polonista, w poszukiwaniu weny twórczej, upija się do nieprzytomności. Kasia postanawia mu pomóc i sama zaczyna pisać początek powieści. Witebski po ocknięciu się myśli, że napisany przez Kasię początek powieści jest jego autorstwa, co powoduje w nim niechęć pisania pod wpływem alkoholu.

Seria 6-9

Kasia pojawia się w tych seriach rzadko, jest postacią tła, nie przyczynia się do komplikowania akcji serialu. W serii 7 z wielkim zdziwieniem, na prośbę matki, gratuluje ojcu napisania programu partii PPU, je z rodziną uroczysty obiad wyprawiony na cześć Solejuka oraz jest nagabywana troskliwymi pytaniami przez matkę, gdy ta przypadkowo padła ofiarą uroku rzuconego przez Babkę-zielarkę na Monikę. W serii 8 podejrzewa, że jej matka z Hadziukową postanawiają zamieszkać razem ze względu na to, że odkryły swoją prawdziwą orientację seksualną, co przyjmuje z nieukrywaną aprobatą. W serii 9 pojawia się sporadycznie, pomaga rodzeństwu w organizacji balonów na potrzeby kampanii Więcławskiej, a także uczestniczy czynnie w imprezie zorganizowanej przez jej rodziców w finale sezonu.

Zobacz też

Postacie
Ławeczkowicze
i ich żony
Zwierzęta Hot Dog

Więcej z Fandomu

Losowa wiki