FANDOM

389px-POL Kraków COA.svg

Herb Krakowa

Kraków (łac. Cracovia, ang. Cracow, niem. Krakau) – miasto na prawach powiatu położone w południowej Polsce nad Wisłą, drugie w kraju pod względem liczby mieszkańców (760 700 w 2014 r.) i pod względem powierzchni, stolica Polski do 1795 r. i miasto koronacyjne oraz nekropolia królów Polski. Kraków jest dużym ośrodkiem uniwersyteckim, na jego terenie znajdują się siedziby Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego czy Akademii Górniczo-Hutniczej oraz Politechniki Krakowskiej.

Kraków w serialu Ranczo

O Krakowie jako o mieście w Ranczu się nie wspomina. Jedyne postaci, które są związane z Krakowem to Weronika Więcławska i Kao Tao. Ta pierwsza studiowała tam według wszelkich przesłanek ekonomię i udało jej się obronić pracę magisterską. Jej mąż, Kao, jeździ samochodem na krakowskich numerach rejestracyjnych, co świadczy o tym, że mieszka i/lub pracuje na stanowisku głównego analityka w oddziale Asian Bank w Krakowie. Tao jest również doktorem ekonomii, więc być może pracował na uczelni, na której studiowała Weronika i dzięki temu się poznali - jednak są to tylko domysły.

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki