FANDOM

S2 DVD2 (40)

Wójtowa ma wyższe aspiracje kulinarne i prowadzi kuchnię światową, co niekoniecznie cieszy jej męża, który w miejsce cudzoziemskich wynalazków wolałby dostać tradycyjnego schabowego.

Kłopot z Haliną polega na tym, że nie bardzo wie, co serwuje. I tak podając minestrone jest przekonana, że to to samo co eintopf (odc. 8 Kozy ofiarne), podczas gdy główna różnica polega na dodatkach mięsnych, których w minestrone na ogół nie ma.

Wójtowa nie zawraca sobie głowy takimi drobiazgami, jak prawidłowa wymowa, i tak na przykład oferuje mężowi córy z wieprzowiny (poprawna wymowa: kary), albo lasagnę (zamiast lazanię), nie bacząc, że złącze „gn” wymawia się w romańskich językach jako "ń" lub "ni". Wprowadza Kozioła w niemałe osłupienie, gdy ten na pytanie:
- A co ja jem?
otrzymuje informację, że... Kordonble (Cordon Bleu). Wójt, który jak dotąd, żadnych kordonbli nie jadał, najwyraźniej na te słowa traci apetyt. Znów, gdy na kolację są prozaiczne śledzie w oleju, wg Wójtowej to frutti di mare. Pod niektórymi określeniami w ogóle nie wiadomo, co się kryje, zatem można się tylko domyślać, czym też może być pasta farfalia carbonaria.

34-14

Trzeba przyznać, że Halina potrafi być gospodarna w kuchni, bo gdy zdarzyło jej się rozjechać podczas nauki jazdy kilka kur, nie zmarnowała okazji, by przyrządzić z nich potrawy.

W zasadzie nie wiadomo, czy kuchnia Haliny jest smaczna, czy nie, bo chociaż mąż się potrawami nie zachwyca, to córka - Klaudia zjada je chętnie i bez protestów, acz i bez szczególnych pochwał. Natomiast wysoce pozytywnie wypowiada się o zdolnościach kulinarnych Wójtowej, mieszkający przez jakiś czas u senatorostwa Łukasz, aczkolwiek w szczerość jego opinii można wątpić, bowiem wypowiadając je, mógł być interesowny. Podobnie jak Emanuel, który gościł na obiedzie u Koziołów w filmie Ranczo Wilkowyje - był on co prawda szczerze zachwycony zupą Wójtowej, jednak wpływ na zawyżoną opinię mogła mieć wcześniejsza głodówka, na która młody filozof zdecydował się z powodów finansowych.

Cytaty o kuchni Haliny

  • "Światową kuchnię w domu masz, tylko docenić nie potrafisz" - Halina do męża.
  • "Mnie nie smakuje taka kolacja, powypadkowa." - Wójt o mielonych z przejechanej kury.
  • "Wiesz czego ja się najbardziej boję? Że ty coś trującego przejedziesz i mnie to na obiad podasz" - Paweł Kozioł do żony

Więcej z Fandomu

Losowa wiki