Wikia

Ranczopedia

Leokadia Paciorek

Dyskusja0
1643strony na
tej wiki
Leokadia Czerepach (zd. Paciorek)
Lodzia1
Lodzia
Miejsce zamieszkania Wilkowyje - dom jednorodzinny
Stan cywilny 1-4 - panna

od 5 - mężatka (z Arkadiuszem)[1]

Zawód księgowa w urzędzie gminy
Rodzina Arkadiusz Czerepach - mąż
Zobacz album postaci
Lustro3

Lodzia na pierwszej stronie Lustra Gminy

Leokadia Czerepach (z d. Paciorek), Pani Lodzia (Magdalena Kuta) - początkowo drugoplanowa, później pierwszoplanowa postać serialu Ranczo i epizodyczna w filmie Ranczo Wilkowyje, księgowa w Urzędzie Gminy. Cicha, skromna i wstydliwa kobieta. Członkini wielu komisji gminnych.

Początkowo była platonicznie zakochana w wójcie, potem ulokowała swe uczucia z wzajemnością w Czerepachu.

Przed akcją serialuEdytuj

O przeszłości pani Lodzi nie wiadomo nic, poza tym, że od urodzenia mieszka w Wilkowyjach[2]. Najprawdopodobniej ukończyła studia ekonomiczne. Można przypuszczać, że była jedną z nielicznych uczciwych i kompetentnych osób pracujących w wilkowyjskim urzędzie.

Seria 1Edytuj

515641541465

W pierwszej serii jest postacią rzadko występującą. Gdy do gminy przyjeżdża kontrola z Unii, oczarowuje swoim wyglądem upitego Wójta, który rzuca się na nią w niecnych celach, lecz w końcu wybiera kserokopiarkę.

Seria 2Edytuj

Tym razem widzimy ją znacznie częściej. Jest świadkiem zwolnienia Czerepacha, który chowa się za nią, by nie oberwać od Wójta. Bardzo podoba się jej nowy praktykant - Duda, nazywa go aniołkiem. Służy pomocą swojemu szefowi, spełniając wszystkie jego zachcianki.

Seria 3Edytuj

Po tym jak w gazecie Lustro Gminy ukazuje się zdjęcie, na którym Lodzia wkłada głowę przez okno w samochodzie Wójta, zostaje zwolniona. Następnie współpracuje z Czerepachem. Gdy okazuje się, że Arkadiusz jest oszustem, powraca na stanowisko w gminie.

Seria 4Edytuj

Uid 7fd318f61c5e13a895be36c1cce1bc631299530046234 width 633 play 0 pos 3 gs 0

Podrywa Czerepacha

W czwartej serii wraca Czerepach, żeby pomóc wójtowi zachować władzę nad Wilkowyjami i zakłada się z nim, że uwiedzie Lodzię. Udaje mu się to. Wraz z rozkwitem romansu z Czerepachem, kobieta przestaje bać się Wójta i często dochodzi między księgową a Arkiem do głośnych intymnych chwil, co nie podoba się Wójtowi. Pewnego dnia Arkadiusz wrabia Lucy w kradzież pieniędzy, żeby ludność wilkowyjska wybrała po raz kolejny Pawła Kozioła na wójta. Dowiaduje się o tym Lodzia i postanawia wyjawić prawdę o przekręcie Lucy. Czerepach w ostatniej chwili zapobiega temu symulując atak serca. Ostatecznie nie mówi Lucy o przekręcie swojego kochanka i opiekuje się nim. Niebawem księgowa dowiaduje się, że atak serca Arka był fałszywy i zrywa z nim. Potem mówi Lucy o tym co się stało z pieniędzmi za komputery, a następnie dowiadują się o tym mieszkańcy Wilkowyj, dzięki czemu Amerykanka wygrywa wybory na wójta. Czerepach przekonuje się, że kocha Lodzię i odstawia politykę na boczny tor. Próbuje odzyskać swoją miłość, w ostatnim odcinku księgowa wybacza Czerepachowi jego symulację choroby. Pozostaje na stanowisku księgowej, ale tym razem pracuje dla Lucy.

Seria 5Edytuj

Uid e8f38ca76d3277dd7ae2b72fd138e6da1296992090369 width 600 play 0 pos 3 gs 0

W tej serii dowiadujemy się, że Lodzia i Czerepach są małżeństwem, gdyż ma jego nazwisko i mieszka z nim. Lodzia trzyma krótko swojego męża, nie pozwala mu mieszać się w politykę, a o wszystkich interesach z ex-wójtem Czerepach musi jej natychmiast mówić.

Współpraca z Lucy i Haliną Kozioł na stanowisku zastępcy wójta układa się pomyślnie, jednak nie brakuje kłopotów - najwięcej ich sprawia niejaki radny Myćko. Kobiety kombinują jak by się go pozbyć z Rady Gminy, w końcu Lodzia zwraca się o pomoc do męża. Ten podsuwa im genialny pomysł - żeby wrobić Myćkę w śmieciowy biznes, co skutkowałoby zrzeczeniem się mandatu. W zamian jednak Lodzia musi mu pozwolić na podjęcie wspólnego biznesu z eks-wójtem.

Razem z Haliną uczestniczy też w gminnej kontroli gospodarstw mającej na celu sprawdzenie czy zwierzęta są dobrze traktowane.

Polityczne ambicje jej męża okazują się silniejsze od zakazu i Czerepach wbrew jej woli postanawia wziąć udział w planie Wójta, który chce zostać senatorem i mianować go na szefa swojego biura. Ostatecznie Lodzia, po rozmowie z Lucy i Kusym, postanawia dać za wygraną i pozwala mężowi robić polityczną karierę.

Seria 6Edytuj

560706 431227196896101 189104267775063 1583379 852353604 n

Po rozmowie z Więcławską martwi się o swoje małżeństwo. Razem z Haliną postanawiają walczyć o swoje związki i w tym celu wybierają się do Lublina na zakupy. Kiedy uwodzenie mężów nie przynosi oczekiwanych rezultatów, postanawiają zgromadzić na mężów prewencyjnie haki, które utrzymałyby jedność związków w wypadku zagrożenia. Następnie do swojego planu wciągają Proboszcza.

Seria 7Edytuj

970962 612148385470647 1617056016 n

W urzędzie

392807 586330708052415 837088996 n

Lodzia wyrusza w świat

Lodzia wyjeżdża do Brukseli za namową Lucy. Jej mąż jest o nią bardzo zazdrosny i wysyła za nią Dudę, aby pilnował Lodzię. Wraca z Brukseli w najbardziej nieodpowiednim momencie, kiedy prokuratura aresztowała Lucy, a Lodzia może być kolejnym celem prokuratury. Wraz z mężem ukrywa się u Solejuków.

Seria 8Edytuj

Razem z Haliną postanawia zapisać się do partii i kandydować w najbliższych wyborach do sejmu. Dostaje telefon od dziennikarza, który poprosił ją i Koziołową o spotkanie i udzielenie wywiadu do telewizji. Kobiety uświadamiają sobie, że tak naprawdę nic nie wiedzą o funkcjonowaniu rządu czy Unii Europejskiej. Załamane swoją niewiedzą raczą się alkoholem. Nazajutrz, w dzień wywiadu wyglądają i czują się fatalnie. Kiedy wywiad okazuje się kompletną klapą, proszą swoich mężów, aby oni coś zaradzili. Senator i Czerepach płacą dziennikarzowi za kasetę z nagraniem i przez to "punktują" u swoich żon.

Wracając z zakupami przez przypadek odkrywa romans Senatora z Moniką. Postanawia dowiedzieć się więcej na ten temat i udaje się do dworku, a następnie śledzi Monikę, która udaje się na wcześniej umówione spotkanie z kochankiem w jego biurze. Lodzia wdrapuje się na balkon budynku i przez okno widzi jednoznaczną sytuację. Wściekła wraca do domu, gdzie czeka na nią zmartwiony mąż. Nie dając dojść mu do słowa, policzkuje męża, twierdząc, że "jak jego szef taki, to on na pewno taki sam". Okazuje się, że w tym samym momencie jej mąż odkrywa romans Haliny z aptekarzem. Wspólnie zaradzają problemowi.

Paparazzi, którzy opanowali wieś monitorują każdy krok Lodzi i Haliny. Obie w pośpiechu uciekają do urzędu, gdzie raczą się alkoholem. Następnie ubliżają Lucy, przez co pani wójt czuje się obrażona. Wychodzą z urzędu pod osłoną nocy, lecz idąc przez wieś zostają zauważone przez fotografów, którzy w dalszym ciągu "patrolują" wieś. Obie próbują uciec przed mężczyznami. Na pomoc przychodzą im kursantki z Francescą na czele, które kładą kres całemu zajściu.

Kiedy Lucy chce wyjechać do Stanów i w urzędzie zwolni się stanowisko wójta, uświadamia sobie, że posada wójta najbardziej by ją usatysfakcjonowała. Razem z mężem zapraszają na kolację małżeństwo Koziołów. Okazuje się, że Halina i Paweł wpadli na taki sam pomysł, jako to Halina miałaby zostać wójtem gminy. Pomiędzy Koziołami i Czerepachami dochodzi do kłótni. Razem z innymi mieszkańcami wsi przychodzi pod dworek, gdzie prosi Lucy, aby nie wyjeżdżała. Przy okazji godzi się z Haliną. Następnie obie przychodzą do dworku, gdzie przepraszają Lucy za swoje zachowanie i godzą się z nią.

Ranczo WilkowyjeEdytuj

Pani Lodzia pojawia się tylko w jednej scenie - gdy Wójt mdleje na widok Czerepacha w roli kontrolera i wraz z Fabianem Dudą i doktorem Wezółem próbuje go ocucić.

CytatyEdytuj

  • "...ale to jak w mafii" - do wójtowej
  • "Pan jest cham!" - do wójta
  • "Ja na plebanię nie chodzę, bo ksiądz wie, że ja pana wójta człowiek jestem, znaczy pana wójta kobieta, matko, znaczy człowiek chyba jednak" - do Wójta
  • "Ja angielskiego nie znam, ale chyba o wazelinę chodzi" - do Lucy o Dudzie
  • "No tak sobie przypominam jak przed przyjazdem delegacji Europejskiej, wójt był łaskaw upić się do nieprzytomności, potem rzucił się na mnie, w końcu kserokopiarkę wybrał" - do wójta
  • "Pani wójcie... wójtowo... też nie..." - do Lucy
  • "Ja nic nie wiem, ja jestem tylko prostą księgową" - do Tomka, gdy chciał zadać jej parę pytań w sprawie rzekomej kradzieży pieniędzy przez Lucy
  • "Wójt nawet jak śniadanie je, to to ma podtekst polityczny" - o wójcie do Czerepacha
  • "Panie Boże, Ty wiesz, że ja jestem uczciwa, ani grosika nigdy bym nie wzięła, ale proszę, zabierz od nas tą kontrolę, bo się nerwowo wykończę" - modlitwa podczas kontroli w gminie
  • "Nie wolno więzić sokoła" - do męża
  • "Ale to antywłamaniowe były..." - gdy widzi Czerepacha, który wyważył drzwi do jej domu
  • "Ach... przy panu wójcie to nawet liczby urojone... Przepraszam!"
  • "Ludzie często najpierw coś robią, a potem żałują. Najczęściej właściwie"
  • "A spróbuj przeciwko Pani Wójt w referendum zagłosować to wrócimy tu jeszcze i zrobimy Ci jesień średniowiecza" - do Hryćki

Zobacz teżEdytuj

PostacieEdytuj

InneEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. dowiadujemy się tego z odc. 53 Msza obywatelska, sam ślub Lodzi z Czerepachem nie został pokazany w serialu
  2. Mówi o tym w odc. 103 Nie rzucaj ziemi, skąd twój ród
Postacie - Ranczo
Ławeczkowicze
i ich żony
Drugoplanowe WezółowaBabkaPolakowskiDyrektorkaJagnaFrancescaMonikaMyćkoWargaczMarianekSzymekKasia
Epizodyczne DorotkaJasiekRysioMuniekZbyszekPółkotJerryMroczekBabcia LucyPaulStolarkiewiczBelgijkaZygmuntZbyszkoŁukasz BarańskiGufiZdrapekSchymallaCiotkaWeronikaKaoWojewodaGrażynavan der WellPręgaHryćkoWięcekWinieckiBąkIgnaczakBorczukBartkowiakKusibaToniRembikJulkaKlugeNotzekMarysiaSkinVitoKurawskiMazurPopieluchMartaBieżunWargaczowaMyćkowaZosiaMatka ZosiProfesorGumkoDzikiMatematykBiolożkaFizyczkaChemiczkaGeografkaHistorykBacułaZielińskiJędrzejGabrielskiKowalskiŁukasz (reżyser)Leśnik
Postacie - Ranczo Wilkowyje
Główne LucyKusyLouisWójtKsiądzCzerepach
Drugoplanowe DudaHalinaKlaudiaPietrekSolejukSolejukowaStachMichałowaHadziukHadziukowaPolicjantWioletkaWięcławskiWięcławskaWezółWezółowaEmanuel
Epizodyczne WitebskiLodziaDyrektorkaBabkaJasioMuniekHryćkoWięcekBąk

Więcej od Wikii

Losowa wiki