Fandom

Ranczopedia

Lublin

1758stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Lublin.png

Herb Lublina

MapaPolskiLublin.JPG

Lublin na mapie. Kliknij, aby powiększyć

Lublin - miasto na prawach powiatu, stolica województwa lubelskiego. W 2015 r. mieszkało w nim 326 464 osoby.

Lublin w serialu Ranczo

Lublin, z racji wojewódzkiej przynależności Wilkowyj, jest jedną z częściej wspominanych w serialu miejscowości. Sporadycznie też jest miejscem akcji Rancza.

O Lublinie mówi się przede wszystkim w kontekście studiów Klaudii Kozioł, bowiem wójtówna od IV serii studiuje tam psychologię. W Lublinie mieszka wiele byłych sympatii Klaudii, jak np. Zygmunt, czy reżyser teatralny Łukasz.

Z Lublinem związane są losy Pawła Kozioła, który jako wójt gminy Wilkowyje otrzymuje tam medal za najlepsze wygospodarowanie środków unijnych. Kozioł jako senator wielokrotnie bierze udział w nagraniach do programów emitowanych w stacji TVP Lublin.

W Lublinie mieści się także kuria archidiecezji lubelskiej, której zwierzchnik - biskup Sądecki oraz jego decyzje przyczyniają się często do komplikowania akcji serialu.

Pracę w Lublinie znalazły dwie egzotyczne bohaterki serialu - Jagna Nowak i Marysia.

Z Lublinem jest związanych wiele pobocznych wątków serialu, jak dokonana przez Klaudię sprzedaż obrazów Kusego czy pobieranie lekcji śpiewu przez Patryka i Jolę Pietrków.

Postacie związane z Lublinem

Przez miejsce zamieszkania

oraz prawdopodobnie:

Przez szkołę lub uniwersytet

prawdopodobnie:

Przez pracę

oraz prawdopodobnie:

Inni

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki