FANDOM

Monika Korczab
Monika Korczab
Monika Korczab, seria VIII
Miejsce zamieszkania Warszawa (najprawdopodobniej dzielnica Żoliborz[1]), chwilowo Wilkowyje - dworek Lucy
Stan cywilny panna
Wykształcenie najprawdopodobniej wyższe (kierunek artystyczny)
Zawód agentka sztuki, artystka wideoartu
Rodzina brak informacji
Pierwszy odcinek
Wielbicielka z Warszawy (odc.79)
Ostatni odcinek
Edukacyjne dylematy (odc. 126)
Zobacz album postaci

Monika Korczab, Agentka Monika (Emilia Komarnicka) - postać drugoplanowa serialu Ranczo, agentka sztuki z Warszawy, pojawia się w 7. serii. Przyjeżdża do Wilkowyj, aby dokładnie poznać Kusego i jego sztukę, jest nim zafascynowana. Chce koniecznie zabrać artystę do Warszawy, na każdym kroku wyraża wielką niechęć do Lucy i całej jego rodziny.

Monika jest kobietą młodą i bardzo atrakcyjną, lecz jednocześnie wyjątkowo chytrą i bezwzględną, nie liczącą się z uczuciami innych. Wartości takie, jak rodzina lub stabilizacja nie mają dla niej najmniejszego znaczenia. W gruncie rzeczy to egoistka, martwiąca się tylko o własną karierę.

Przed akcją serialu

Monika pochodzi z małej miejscowości lub wsi. Najprawdopodobniej studiowała na którejś z uczelni artystycznych w Warszawie. Później została agentką kilku malarzy, lecz jej każdy podopieczny w jakiś sposób marnował swoją karierę, a Monika kończyła wtedy z nim współpracę. Nie jest wykluczone, że działo się to za sprawą samej Moniki, która ma wyjątkowy talent do zrażania do siebie żon artystów. Tuż przed pojawieniem się w Wilkowyjach poniosła porażkę, stawiając na twórczość niejakiego Kosickiego, ale jego wystawa nie wzbudziła żadnego zainteresowania i trzeba ją było zamknąć już po kilku dniach. Po jakimś czasie natrafiła w internecie na obrazy Kusego i postanowiła przyjechać do Wilkowyj, aby spotkać się z nim osobiście i dzięki jego twórczości - odkuć się po przegranej.

Seria 1-6

Postać nie występuje.

Seria 7

ChomikImage (4).jpg
393579 582892828396203 776956470 n.jpg
537224 590718224280330 716957630 n.jpg

Monika przyjeżdża niespodziewanie do Wilkowyj z zamiarem poznania Kusego oraz przyjrzenia się jego twórczości. Jest oczarowana wizjami artysty i postanawia pokierować jego karierą. Na początku proponuje nakręcenie filmu o pracy Kusego. Po poznaniu pisarza Witebskiego Monika ma pomysł na trójdyscyplinarny projekt artystyczny, ale zazdrosna o swojego narzeczonego Francesca skutecznie, bo za pomocą pistoletu, wybija jej to z głowy. Arogancka agentka sztuki na każdym kroku pokazuje swoją niechęć i pogardę w stosunku do Lucy, Kingi i Dorotki. Nie ukrywa, że jednym z jej celów jest rozpad małżeństwa Kusego - w tym celu wymyśla coraz to nowe intrygi. Między innymi specjalnie kupuje test ciążowy w aptece, aby rozpuścić plotki o romansie z malarzem. Monika, aby jeszcze bardziej zdenerwować Lucy, proponuje, żeby Kusy namalował jej akt. Pani wójt nie daje się jednak wyprowadzić z równowagi i prace nad obrazem zostają rozpoczęte. Przyjaciółka Lucy, Babka, próbuje rzucić na Monikę czary, jednak to na niewiele się zdaje, ponieważ kobieta ma silną i zawziętą osobowość. Przez cały czas pobytu w Wilkowyjach agentka sztuki zarzuca Lucy, że marnuje i niszczy Kubę w zaściankowej wsi i nie pozwala mu się rozwinąć i spełnić jako artysta. W końcu doprowadza do tego, że Kusy wystawia swoje prace w Arkadii, jednej z najbardziej prestiżowych galerii sztuki w Warszawie. Nie obywa się jednak bez skandalu, bo Monika namiętnie całuje Kusego po udanym wernisażu, co rejestrują zaproszone na niego media. Gdy Lucy zostaje aresztowana, obawiający się o żonę Kusy wyrzuca Monikę z dworku i zwalnia ją ze stanowiska jego agentki. Kobieta jednak nie poddaje się i odwiedza Lucy w więzieniu. Pokazuje jej zaproszenia dla Kusego od najbardziej prestiżowych galerii sztuki na świecie. Później znika z życia głównej pary bohaterów.

Seria 8

95-18.jpg
96-6.jpg
96-7.jpg
96-8.jpg

Na prośbę Lucy przyjeżdża do Wilkowyj, aby pomóc Kusemu, który przeżywa kryzys twórczy. Monika dowiaduje się, że Kusy z miłości do Lucy spalił swoje wszystkie obrazy. Monika wygarnia Kusemu i już ma wyjeżdżać, kiedy to zostaje zatrzymana przez Kingę, która całe zajście palenia obrazów przez Kusego nagrała na komórkę. Monika z zaciekawieniem ogląda film. Po obejrzeniu filmu stwierdza, że taki akt desperacji malarza może zrobić furorę na rynku sztuki. Kusy, który w dalszym ciągu nastawiony jest negatywnie w stosunku do Moniki, po prośbach zarówno agentki jak i Lucy zgadza się, aby Monika została jego agentką.

Kiedy nikt z domowników nie może zająć się Dorotką, postanawia, że to ona podejmie się tego zadania. Okazuje się, że była to pochopna decyzja, ponieważ można zauważyć, że Monika nie ma pojęcia o dzieciach. Kiedy doprowadza dziecko do płaczu, postanawia zabrać dziewczynkę na spacer. Udaje się w stronę sklepu, gdzie spotka Hadziuka, który postanowił "spróbować". Grozi ławeczkowiczom paralizatorem. Po całym dniu spędzonym z dzieckiem, Monika jest na tyle zmęczona, że kiedy Lucy prosi ją o zostanie jeszcze kilku godzin z Dorotką, ta daje Kindze dwie stówy za zajęcie się dzieckiem.

Przychodzi do knajpy U Japycza, gdzie spotyka Senatora, który na jej widok zupełnie traci zainteresowanie polityką. Spotkanie przerywa wiadomość, iż prestiżowa galeria sztuki w Nowym Jorku zamierza wystawić obrazy Kusego. Nazajutrz Monika razem z Kusym jedzie do Warszawy w celu załatwienia wizy dla artysty, lecz okazuje się, że to nie jest takie proste, bowiem Kusy zostaje wzięty przez konsula za zagrożenie terrorystyczne i nie dostaje wizy. Kiedy oboje wychodzą z budynku ambasady spotykają Senatora. Monika każe Kusemu wracać do Wilkowyj, a sama zostaje z Koziołem w Warszawie.

Monika wyjeżdża do Nowego Jorku, aby osobiście dopilnować wystawy Kusego w prestiżowej galerii. Senator telefonicznie kontaktuje się z Moniką, która prosi go o załatwienie jej kolacji z przedstawicielem Komisji Kultury.

Monika wraca ze Stanów. Zostaje powitana przez Senatora, który z bukietem róż w ręku czekał na nią przed Wilkowyjami. Następnie osobnymi samochodami udają się do Wilkowyj, gdzie zauważa ich Lodzia. Wymiana gestów między Moniką i Koziołem nie pozwala mieć złudzeń co do charakteru łączącej ich relacji. Monika, która umówiła się na popołudniowe spotkanie z Koziołem jest śledzona przez Lodzię, która odkrywa ich romans. Kiedy Kozioł przez dłuższy czas nie odbiera od niej telefonów, wściekła udaje się do senatorskiego biura, gdzie wymusza na Koziole umówienie spotkania z członkiem Komisji Kultury.

Razem z Kusym udaje się do Warszawy na kolejną wystawę jego prac. Okazuje się, że wystawa staje się kompletną porażką. Monika kontaktuje się z wieloma galeriami, ale bezskutecznie, bo po incydencie w Warszawie krytycy piszą negatywnie o Kusym, jak i jego dziełach. Kiedy Monika jedzie, niby to zwinąć wystawę, okazuje się, że inni krytycy przychylnie wypowiadają się o twórczości Kusego i agentce udaje się sprzedać wszystkie obrazy.

Kiedy wraca do dworku, zastaje w nim przyjaciela Lucy - Jerryego. Mężczyzna jest zafascynowany agentką sztuki i kiedy musi na kilka miesięcy wrócić do Stanów, proponuje Monice wyjechanie razem z nim. Agentka przystaje na prośbę Jerryego.

Ciekawostki

  • Monika, jako jedyna postać w całym serialu, zwraca się do Kusego po imieniu Kuba.

Cytaty

  • "Sztuka na tym poziomie drogie dziecko nie uznaje kompromisów." - do Kingi
  • "Agresja miłością, co?"
  • "Tak go tym ciepełkiem z każdej strony owijasz, żeby ruchu nie miał." - do Lucy o Kusym
  • "Spryciulka..." - o Lucy
  • "Ten to w ogóle z innej planety, dzikus kompletny." - do Lucy o Kusym
  • "Artysta zna tylko jeden sposób pozbycia się emocji"
  • Monika:"Kuba... Ty się nie boisz, że przeze mnie wszystko stracisz?
    Kusy:"Słucham?"
    Monika:"No co słucham?! No zastanów się człowieku... Szczęśliwy jesteś, żonę kochasz, dziecko masz... I to wszystko dla kilku obrazków poświęcasz..?" - gdy babka rzuciła na nią urok
  • "Psia krew! Ja ze środowiskiem sztuki nowoczesnej i z mediami pracuję! W art biznesie, jak ja bym tam miłość i bezpieczeństwo czuła to by mnie zaraz rozerwali na strzępy i zjedli, na surowo! Z butami!"
  • "Parę godzin jazdy samochodem i człowiek w średniowieczu ląduje"
  • "Agent jest jak saper, jak się pomyli to po nim"
  • "To są narodziny legendy kumasz?" - do Kingi
  • "Ty jesteś największym durniem jakiego znam" - do Kusego
  • "Jak nie namaluje to nie zarobi pieniędzy i z głodu umrzecie" - do Dorotki
  • "Oni mocarstwem są, oni nie muszą przepraszać" - o Amerykanach
  • "Taka rola agenta, jak trzeba - anioł stróż, jak trzeba - nadzorca niewolników"
  • "Kuba, w Nowym Jorku to obcy byli i sami wykształceni, kulturalni ludzie, a tu cię rodacy będą oceniać." - do Kusego
  • "Sami święci." - o mieszkańcach dworku
  • "Życie agenta to jest koszmar"
  • "Krótko mówiąc, jeśli chodzi o stołeczny rynek sztuki, to Kusy jest bardziej spalony niż jego obrazy."

Cytaty o Monice

  • "Małpa z Warszawa" - Lucy
  • "Jej nic nie będzie. Na nią nawet jak wilki by wyszły to pozagryza" - Babka zielarka
  • "Takiego okazu jak żyję nie widziałam." - Babka
  • "To ta pipa, pod Babkę się podszyła" - Lucy do Babki zielarki
  • "To nie kobieta, to dybuk" - Babka zielarka
  • "Co za kobieta... ogień i stal!" - Senator Kozioł

Zobacz też

Postacie

Inne

Przypisy

  1. Monika jeździ samochodem o numerach rejestracyjnych zaczynających się od WX, a to oznaczenie jest zarezerwowane dla dzielnicy Żoliborz, co wskazuje na to, że Monika może mieszkać na Żoliborzu, patrz odc.93 Wykapany ojciec.
Postacie
Ławeczkowicze
i ich żony
Zwierzęta Hot Dog

Więcej z Fandomu

Losowa wiki