FANDOM

Bieżun
Bieżun
Bieżun
Miejsce zamieszkania brak informacji (prawdopodobnie Lublin)
Stan cywilny brak informacji
Wykształcenie brak informacji (prawdopodobnie wyższe)
Zawód 5 - naczelnik Regionalnej Izby Obrachunkowej, 6 - wizytator z Kuratorium Oświaty
Rodzina brak informacji
Pierwszy odcinek
Msza obywatelska (odc. 53)
Ostatni odcinek
Poród amatorski (odc. 78)
Zobacz album postaci

Bieżun (Aleksander Mikołajczak) - postać epizodyczna serialu Ranczo. Pojawia się w V serii jako naczelnik Regionalnej Izby Obrachunkowej, następnie w VI w roli wizytatora z kuratorium oświaty. Występuje w odcinkach: 53.Msza obywatelska, 57.Człowiek z Rio, 76.Tchnienie Las Vegas, 77.Przywódce oraz 78.Poród amatorski.

Bieżun jest człowiekiem bardzo skrupulatnym i oddanym bez reszty swojej pracy. Jego najważniejszą zasadą jest przestrzeganie przepisów, bez względu na to, czy służą dobru ogółu, czy nie. Uchodzi przez to za osobę oschłą i niesympatyczną, prawdopodobnie ma też wstręt do brudu i zarazków - pod tymi względami bardzo przypomina księdza Roberta z początków jego pobytu na plebanii.

Seria 1-4

Postać nie występuje.

Seria 5

Bieżun pojawia się już w pierwszym odcinku V serii - w Urzędzie Wojewódzkim wręcza Lucy "prezent" w postaci donosów na nią z ostatniego roku. Są to na ogół anonimy. Twierdzi, że to miły podarunek, bo to wszystkie te, które się nie potwierdziły.

Pewnego dnia niespodziewanie przyjeżdża do wilkowyjskiego urzędu gminy, by osobiście ją skontrolować. Jest przekonany, że gmina tylko z pozoru jest "czysta" i postanawia za wszelką cenę znaleźć jakiekolwiek nieprawidłowości. Lucy, Halina i (zwłaszcza) Lodzia, pomimo że uczciwie prowadzą sprawy urzędu, są zaniepokojone. Niespodziewanie dla nich jednak kontrola się kończy - naczelnik, zaniepokojony wiadomościami o pladze meszek w okolicy, postanawia przerwać wizytę.

Seria 6

394177 422153277803493 189104267775063 1553200 1976030320 n

Tym razem Bieżun pojawia się w wilkowyjskiej szkole jako wizytator - został przysłany przez kuratorium, zaniepokojone rewolucyjnymi - i niezgodnymi z przyjętym programem - metodami nauczania odbywającymi się w placówce. Kontroler od razu wychwytuje wszystkie nieprawidłowości, i na nic zdają się przekonywania nauczycieli oraz (zwłaszcza) Kusego, że szkoła czyni to dla dobra dzieci, żeby nie zostały bezradnymi sierotami bez przydanych w życiu umiejętności. Kiedy już wizytator zebrał wszystkie dowody i wydaje się, że los dyrektorki jest przesądzony, do akcji wkracza Senator z Czerepachem - sprowadzają ministra edukacji, by ten ujął się za dyrektorką i nauczycielami. W efekcie pani dyrektor zostaje uroczyście wyróżniona, a Bieżun, bezradny wobec siły wyższej, musi zaniechać kontroli i wyrzucić protokoły obciążające szkołę. Później w rozmowie z dyrektorką wyznaje, że prywatnie popiera jej działania, ale był zmuszony trzymać się przepisów.

Seria 7-9

Postać nie występuje.

Ranczo Wilkowyje

Postać nie występuje, natomiast Aleksander Mikołajczak występuje w końcowej scenie jako taksówkarz wiozący Louisa.

Cytaty

  • "Nauczanie to jest proces, panie artysto, a proces to są paragrafy, osąd i ukaranie sprawców." - do Kusego
  • "Ja medialnego szumu się nie boję. Oni na następny dzień zajmą się czym innym, a moje wnioski będą skutkować. Nawet pan sobie nie wyobraża, jak boleśnie" - do Kusego

Cytaty o Bieżunie

  • "Z RIO za nadgorliwość go przenieśli do oświaty? (...) To tak jakby z legii cudzoziemskiej za brutalność" - Dyrektorka szkoły
  • "Jak on te wnioski sformułuje to święty boże nie pomoże" - Dyrektorka szkoły

Zobacz też

Postacie
Ławeczkowicze
i ich żony
Zwierzęta Hot Dog

Więcej z Fandomu

Losowa wiki