FANDOM

Aleksandra 'Ola'
Ola10
Ola, seria X
Miejsce zamieszkania Warszawa
w czasie pobytu w Wilkowyjach - pokój w restauracji u Wioletki
Stan cywilny brak potwierdzonych informacji, najprawdopodobniej panna
Wykształcenie wyższe (studia administracyjne)
Zawód dziennikarka "Super Faktów", asystentka wicepremiera Czerepacha na stanowisku specjalisty
Rodzina brak informacji
Pierwszy odcinek
Boska cząstka (odc. 110)
Ostatni odcinek
Cuda, cuda ogłaszają (odc. 130)
Zobacz album postaci

Aleksandra, Ola (Lidia Sadowa) - drugoplanowa postać serialu Ranczo, dziennikarka pracująca w redakcji fikcyjnego tabloidu Super Fakty, asystentka wicepremiera Arkadiusza Czerepacha na stanowisku specjalisty.

Przed akcją serialu

Ola ukończyła z wyróżnieniem studia administracyjne, na pewno brała udział również w wielu kursach językowych, ponieważ posiada certyfikaty znajomości języka angielskiego, francuskiego i rosyjskiego. Nie wiadomo od jak dawna pracowała w gazecie Super Fakty, można jednak przypuszczać, że była tam zatrudniona od dłuższego czasu, ponieważ jest osobą zaufaną dla redaktora naczelnego tego tabloidu.

Seria 1-8

Postać nie występuje.

Seria 9

Ola daje się poznać jako przebiegła i ambitna dziennikarka, pracująca w gazecie Super Fakty. Pod wpływem obejrzenia programu telewizyjnego, w którym występował Czerepach, kobieta postanawia zatrudnić się u niego na stanowisku asystentki i pod tą przykrywką zbierać kompromitujące materiały, uwłaczające parlamentarzystom PPU.

Na spotkaniu z Czerepachem Ola próbuje najpierw przekonać go do siebie, jako do lekko naiwnej dziewczyny, zachwyconej pojawieniem się nowej partii politycznej. Gdy ten sposób nie działa, dziennikarka zmienia front i
Ola i Czerepach

Ola zostaje zatrudniona jako asystentka wicepremiera

ukazuje się jako inteligentna, ambitna młoda kobieta. Ola pokazuje wicepremierowi liczne dyplomy i notes z ważnymi dla polityków adresami, czym zjednuje sobie Arkadiusza i otrzymuje posadę jego asystentki.

Od początku zbiera ona kompromitujące partię PPU materiały, jak nagrania prywatnych rozmów swojego szefa z Koziołem oraz zdjęcia mężczyzn, gdy w godzinach mocno przedpołudniowych raczą się alkoholem w pracy. Nie omieszka też zapomnieć o udokumentowaniu sytuacji, kiedy Paweł zaczyna flirtować z nią w biurze. Na spotkaniu z redaktorem naczelnym brukowca Ola przedstawia wymyślony przez siebie plan napisania książki na temat swojego szefa i poczynań Partii Uczciwości, którą to lekturę miałby rozpropagować cykl artykułów w Super Faktach.

Pojawienie się Oli w Wilkowyjach ma też skutki uboczne, ponieważ cała wieś huczy od plotek, że nie jest ona tylko asystentką, ale także i kochanką wicepremiera. Pogłoski te wzbudziły zazdrość u Leokadii.

Kobieta przyczynia się pośrednio do zaistniałego sporu między Czerepachem a Koziołem, ponieważ informuje swojego szefa, że dowiedziała się przypadkowo od wiceminister oświaty o cichych planach reform, których przygotowanie zlecił prezes PPU, a o których wicepremier nie wiedział.

Kulminacyjnym punktem pracy Oli na stanowisku asystentki jest odkrycie jej prawdziwej tożsamości przez Arkadiusza Czerepacha. Ten, po przejrzeniu pliku, zawierającego obszerny tekst na temat licznych patologii w PPU, dostał silnej arytmii serca, a swoją wiedzą podzielił się z przełożonym już w ośrodku zdrowia doktora Wezóła.

Kozioł wymyśla sprytny plan, który ma przekonać Olę do pozostania po ich stronie politycznej barykady. Asystentka dostaje propozycję kandydowania do Parlamentu Europejskiego z list PPU, a nawet obietnicę pierwszego miejsca na liście w województwie lubelskim. Kobieta przyjmuje propozycję, ale będąc świadomą, że Paweł i Arkadiusz przejrzeli jej sprytny plan i wiedzą o jej poczynaniach, postanawia zagrać w otwarte karty i grozi im, że każda próba ataku na nią będzie skutkować ujawnieniem wszystkich kompromitujących PPU materiałów.

W ostatnim odcinku Ola przychodzi późnym wieczorem do domu Czerepachów, aby pogratulować swojemu przełożonemu tak ambitnych i sprytnych planów przejęcia władzy w Polsce. Gdy Arkadiusz upija się, asystentka spędza wieczór na rozmowie z Lodzią, która to zaczyna siebie powoli widzieć w roli żony Premiera RP. Ola, wraz z Czerepachami i Koziołami jest obecna na wielkiej imprezie u Solejuków, gdzie dochodzą do nich wspaniałe wieści, że PPU ma poparcie sięgające blisko 40% i jest faworytem w przedterminowych wyborach parlamentarnych.

Seria 10

Ola, Czerepach i Kozioł zastanawiają się nad tym, co mogłoby się przyczynić do wzrostu poparcia kandydatury Pawła na prezydenta RP. Arkadiusz wpada na pewien pomysł, który na początku nie podoba się prezesowi, aczkolwiek owy plan został potem wprowadzony w czyn: późnym wieczorem, były wójt, zatroskany losem rodaków, spaceruje z wicepremierem i swoja asystentką, omawiając plan działania na korzyść narodu. Nagle, zauważają płonącą szopkę. Prezes dostrzega tam bezbronnego pastuszka (zagranego przez Jasia Solejuka), po czym biegnie mu na ratunek. Całe to zdarzenie nagrywa Ola, rozpaczliwie przy tym krzycząc tak, aby filmik był bardziej wiarygodny. 

Halina i Lodzia zdają sobie sprawę, że ich mężowie niedługo zajmą poważne stanowiska. Zamierzają poprosić
Ola Lodzia Halina

Rozmowa Oli z Haliną i Lodzią

o pomoc Aleksandrę, aby powiedziała im o tym, jak powinna się ubierać i zachowywać pierwsza dama oraz wicepremierowa. Ola pokazuje im w internecie pałac prezydencki i mówi, jak odpowiednio dobierać ubrania, aby nie popełnić "modowej gafy". 

Zbliża się debata. Prezes Kozioł nie jest na nią gotowy. Ola spotyka przed kościołem redaktora Tomasika - znajomego z dawnej pracy. Zaprasza go do Wioletki na pierogi, gdzie razem ze sobą rozmawiają. Udaje jej się załatwić listę pytań, które były prezydent zada Pawłowi podczas nadchodzącej debaty wyborczej. 

Ciekawostki

  • W odcinku 110 Boska cząstka Ola podaje swoje nazwisko - Kowalska - jednak można wątpić w jego prawdziwość, ponieważ mogła ona blefować (tak, jak blefowała z tym, że jest z Komitetu Prymasowskiego).
  • Aktorka, która gra Olę - Lidia Sadowa - wystąpiła w odcinku 68. jako dziennikarka prowadząca program Rekontra, jednak tamta postać nie ma nic wspólnego z tą bohaterką.
  • Podczas kręcenia X serii Rancza Lidia Sadowa była w widocznej ciąży, stąd w niektórych scenach (zazwyczaj pokazujących całą sylwetkę postaci) Olę grała dublerka, Justyna Orzechowska.

Cytaty

  • "Jak to powiedziała pewna pani - premierowi się nie odmawia."
  • "Nie no, zaczynam lubić tę wieś. Lodzia, nalewaj!"

Zobacz też

Postacie
Ławeczkowicze
i ich żony
Zwierzęta Hot Dog

Więcej z Fandomu

Losowa wiki