Fandom

Ranczopedia

Postacie wspominane w Ranczu

1758stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Postacie wspominane w Ranczu – artykuł ten przedstawia listę i krótki opis postaci, które zostały wspomniane w serialu Ranczo i filmie Ranczo Wilkowyje.

Postacie związane z Lucy Wilską

  • Rodzice Lucy – pochodzili z Polski, jednak ich córka została urodzona już w USA, nie wiemy o nich nic bliżej, poza tym, że mama była praktykującą katoliczką, a tata pozostawał raczej bierny w sprawach religijnych. Wątek rodziców Lucy właściwie nigdy nie został podjęty – córka nigdy nie kontaktowała się z rodzicami, ani nie było wspomniane, że odwiedzili ją w Polsce. Nie wiadomo też, czy państwo Wilscy żyją – o tym, że zmarli może świadczyć fakt, że Lucy jest jedyną spadkobierczynią dworku. Poza tym proboszcz w rozmowie z Amerykanką mówi o jej rodzicach w czasie przeszłym, a zwykle nie mówi się tak o osobach żyjących[1].
  • Dziadek Lucy – był mężem znanej widzom babci Lucy, Kusy wspomina o nim w I serii i opowiada Pietrkowi, że to właśnie ten dziadek ukrywał w ziemiance na terenie ogrodu wokół dworku rodzinę żydowską podczas trwania II wojny światowej. Zmarł 20 lat przed śmiercią babci Lucy, więc około 1982 roku[2].
  • Ciocia Emma – nie żyje, wspomniana została w filmie Ranczo Wilkowyje. Była osoba bardzo bogatą, w swoim testamencie zapisała Lucy i Louisowi niebagatelną sumę miliona dolarów, zaznaczając jednocześnie, że w przypadku rozwodu całą sumę dziedziczy sama Amerykanka.
  • Ewa - Polka, koleżanka Lucy z USA, dzwoni do niej w odc. 107 W szponach zdrowia, aby pochwalić się świetną posadą w branży reklamowej oraz zaproponować intratną pracę Lucy. Amerykanka początkowo odmawia, jednak potem decyduje się na wyjazd do Stanów Zjedoczonych, najprawdopodobniej jednocześnie przyjmuje propozycję Ewy dotyczącą pracy.

Postacie związane z Kusym

  • Zmarła żona Kusego
  • Dziadkowie Kusego  - wspominani w odc. 47 W samo popołudnie, dziadek miał skłonność do napadania na banki (to po nim Kusy odziedziczył pistolet Nagant), jednak dzięki znajomości z babcią Sokołowskiego, dziadek ustatkował się i zerwał z dotychczasowym życiem rabusia.

Postacie związane z Piotrem i Pawłem Koziołem

  • Rodzice Koziołów – wiadomo o nich tyle, że mama pracowała jako gospodyni na plebanii, ojciec Jan[3] zajmował się polityką – przynależał do partii PZPR, był komunistą, ale ideowym, jak zaznacza wilkowyjski proboszcz. Rodzice faworyzowali Piotra, ponieważ przysparzał mniej problemów i lepiej się uczył niż Paweł.

Postacie związane z bohaterami drugiego planu

  • Matka Witebskiego – wspomniana została tylko raz[4] przez jej syna, wiadomo jedynie, że mieszka w Radzyniu Podlaskim.
  • Brat policjanta Staśka – wspomniany tylko raz[5], miał być jednym z uczniów Witebskiego, jego wątek nigdy później nie został podjęty.
  • Siostra Więcławskiej – personalnie właściwie nigdy nie była wspomniana w serialu, wiadomo tylko, że jest matką Joli Pietrek i mieszka najprawdopodobniej w okolicznej miejscowości.
  • Urszula, koleżanka Więcławskiej - prowadzi ekskluzywny butik w Lublinie. Na prośbę Krystyny przyjmuje do pracy ekspedientkę Marysię.
  • Ojciec Kingi – równie krnąbrny, co jego córka, były mąż Grażyny, wiadomo tyle, że nie interesuje się losem swojej latorośli.
  • Pierwszy mąż Michałowej – miał na imię lub, co bardziej prawdopodobne, na nazwisko Michał. Zmarł w młodym jeszcze wieku, ale prawdopodobnie już za czasów proboszcza Kozioła. Nie pozostawił po sobie potomstwa.
  • Rodzina Solejukowej – wiadomo tyle, że matka Kazimiery była analfabetką (co oznacza, że nie potrafiła czytać i pisać),  jeden z jej wujków był z wyglądu bardzo podobny do obecnego szefa pewnego banku, w którym Solejukowa ulokowała zarobione pieniądze. Sam wujek miał dobry charakter, chociaż prawdopodobnie był alkoholikiem.
  • Rodzina Pietrka – Patryk ma na pewno liczną rodzinę w Radzyniu Podlaskim, o której od czasu do czasu wspomina, oraz kuzyna, mieszkającego w Kocku, który załatwił mu pracę na budowie w Anglii.
  • Kuzynka Wezółowej – nigdy nie była personalnie wspominana, wiadomo jedynie to, że jest matką prokuratora Jędrzeja.
  • Rodzina Dyrektorki – z wielu serialowych wypowiedzi wiadomo, że dyrektorka ma męża oraz dwójkę synów. O mężu Wiesławy wspomina np. Witebski[6] i opowiada proboszczowi, że odkąd dyrektorka zaczęła ubierać się bardziej kobieco, mąż się w niej na nowo zakochał. O dwóch synach państwa Olesiów wiemy tylko tyle, że istnieją i że najprawdopodobniej uczestniczyli w lekcjach języka angielskiego, prowadzonych przez Lucy w serii I[7].
  • Profesor Tulpicz - profesor medycyny, bardzo ceniony specjalista, powszechnie znany w kręgach medycznych. Zaproponował on swojemu dawnemu studentowi[8] - doktorowi Wezółowi świetną ofertę pracy w prestiżowej klinice w Lublinie[9]. Wilkowyjski lekarz odmówił jednak przyjęcia posady.
  • Ojciec Tadeusza Hadziuka - nieżyjący już ojciec Hadziuka. Pomysłodawca słynnej nalewki. Został wspomniany w odcinku 97 Nowatorska terapia podczas konsumpcji nalewki przez Hadziuka, Solejuka i księdza Roberta.
  • Kosicki – były podopieczny Moniki, artysta-malarz. Pomimo dobrej promocji swoich obrazów oraz kontrowersyjnego, acz udanego wernisażu, jego prace nie zyskały uznania w oczach krytyków. Wystawę trzeba było usunąć, a Monika zakończyła z nim swoją współpracę.
  • Najmłodszy Siostrzeniec Biskupa Sądeckiego - Jest lewakiem i anarchistą, zostaje wspomniany w odcinku 122 gdy Piotr Kozioł jest zdenerwowany kandydaturą brata na urząd prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej. Sam biskup uważa, że ma pustą głowę i dobrze, że chwilowo nie startuje w wyborach
  • Siostra abp Sądeckiego - Personalnie nigdy nie wspomniana w serialu, jednak wiadomo, że jest matką najmłodszego siostrzeńca biskupa Sądeckiego i mieszka najprawdopodobnie w Warszawie.

Postacie związane z bohaterami epizodycznymi

  • Rodzina Bacuły – wspominani są: żona Janina, brat oraz syn. Wiadomo o nich tyle, że siedzą w zarządzie browaru Tur, prawdopodobnie są zamieszani w matactwa, ponieważ są oni obiektem zainteresowania prokuratury. Bacuła w rozmowie z senatorem prosi go o pewne miejsca na listach wyborczych dla jego i jego rodziny, a celem Bacuły nie jest władza, lecz uzyskanie immunitetu.
  • dziadek Gumki - wspomniany przez Klaudię, w przeszłości był w partyzantce
  • ojciec Bolesława Dzikiego - wspomniany przez syna, któremu przekazał gospodarstwo

Mieszkańcy wsi wymienieni z nazwiska

  • Młody Więcek (prawdopodobnie syn Romana Więcka)
  • Kołodziejczyk (sąsiad Ignaczaka)
  • Romaniuk (wspomniany w rozmowie Ławeczkowiczów z Borczukiem[10], od niego najprawdopodobniej wynajmuje dom Fabian Duda[11])
  • Marczykowa (biedna wdowa, posiada czwórkę dzieci[12] i ledwo wiąże koniec z końcem)
  • Pytlowie (biedna rodzina z wiecznie chorującym dzieckiem[13])
  • Henryk Milińczuk - uczeń wilkowyjskiej szkoły, wspomniany przez księdza Roberta[14], zasłynął tym, że w jego mniemaniu IV przykazanie boskie brzmi: "Chrzcij ojca swego i matkę swoją". Wypowiedź ta przelała czarę goryczy i za jej sprawą wikary postanowił nauczyć wilkowyjan prawd wiary od nowa.
  • Młody Pyrek - wspomniany przez Hadziuka podczas rozmowy z pozostałymi Ławeczkowiczami[15]

Zobacz też

Przypisy

  1. odc. 3 Ksiądz z inicjatywą
  2. odc. 1 Spadek
  3. odcinek 118
  4. odc. 5 Wieść gminna
  5. odc. 5 Wieść gminna
  6. odc. 39 Szczęśliwe rozwiązanie
  7. odc. 3 Ksiądz z inicjatywą
  8. Tulpicz był opiekunem roku podczas studiów dra Wezóła
  9. odc. 73 Świadek koronny
  10. odc. 56 Amerykańska baza
  11. odc. 113 Konie trojańskie
  12. odc. 3 Ksiądz z inicjatywą
  13. odc. 3 Ksiądz z inicjatywą
  14. odc. 41 Sztormy emocjonalne
  15. odc. 2 Goście z zaświatów
  16. ich wyróżnikiem jest to, że pojawiły się na ekranie chociaż przez kilka sekund
Postacie
Ławeczkowicze
i ich żony
Zwierzęta Hot Dog

Więcej z Fandomu

Losowa wiki