FANDOM

Marcin Zieliński
Prokurator
Prokurator podczas przesłuchiwania Więcławskiego
Miejsce zamieszkania brak informacji (prawdopodobnie Radzyń Podlaski)
Stan cywilny brak informacji
Wykształcenie wyższe (ukończone studia prawnicze)
Zawód prokurator rejonowy
Rodzina brak informacji[1]
Pierwszy odcinek
Ciężka ręka prawa (odc. 87)
Ostatni odcinek
Trudne powroty (odc. 90)
Zobacz album postaci

Marcin[2] Zieliński (Maciej Marczewski) - postać epizodyczna serialu Ranczo, prokurator z radzyńskiej Prokuratury Rejonowej. Pojawia się w odcinkach: 87 - Ciężka ręka prawa, 88 - Koniec świata w Wilkowyjach, 89 - Czas konspiry, 90 - Trudne powroty.

Jest człowiekiem bardzo oddanym swojej służbie, ale jednocześnie wyjątkowo podłym i wyrachowanym. 

Seria 7

Zieliński prowadzi sprawę Lucy, która zostaje aresztowana w celu składania zaznań przeciwko byłemu wójtowi, a obecnie senatorowi Koziołowi. Cała sprawa jest tak naprawdę intrygą polityczną uknutą przeciwko senatorowi, jednak prokurator prowadzi ją bardzo skrupulatnie. Po aresztowaniu pani wójt, wzywa on po kolei Więcławskiego i Dudę - jednak odmawiają oni współpracy. Gdy do prokuratury przychodzi ksiądz Piotr Kozioł wraz z Kusym w celu obrony Lucy, Zieliński posuwa się do gróźb i insynuacji pod adresem proboszcza, jakoby ten molestował ministrantów. Ksiądz nie wytrzymuje i uderza go. Dzień po tym incydencie do prokuratora przychodzi biskup Sądecki wraz ze swoim adwokatem i przekonuje go, żeby nie wnosił oskarżenia o pobicie. Funkcjonariusz niechętnie, ale godzi się na to. Wobec Lucy stosuje psychologiczne sztuczki, żeby ta się "złamała" i zeznała przeciwko swojemu poprzednikowi, w końcu jednak, nic nie wskórawszy, dostaje odgórny nakaz, żeby umorzyć sprawę.  

Seria 8-9

Postać nie występuje. Jest jedynie wspomniana podczas rozmowy Lucy z prokuratorem Jędrzejem oraz później, podczas rozmowy Jędrzeja z prezesem Koziołem.

Cytaty

  • "Bohaterowie to są w filmach"
  • "Możemy też popytać ministrantów, co się dzieje na zakrystii, jak zdejmują komeżki, więc lepiej niech ksiądz uważa." - do proboszcza, który przyszedł do prokuratury w celu obrony Lucy. Po tych słowach prokurator został uderzony przez księdza "z główki".

Cytaty o prokuratorze Zielińskim

  • Lucy: "Ten pana szef to mi się po nocach śni."
    Jędrzej: "Mnie też się śni, prawdę mówiąc."

Zobacz też

Przypisy

  1. Podczas jednego z przesłuchań prokurator mówi Lucy, że ma dzieci - nie wiadomo jednak, czy była to prawda, czy kolejny blef w celu "złamania" aresztowanej
  2. Imię widnieje na tablicy w holu budynku prokuratury
Postacie
Ławeczkowicze
i ich żony
Zwierzęta Hot Dog

Więcej z Fandomu

Losowa wiki