FANDOM

Bartkowiak
Bartkowiak
Radny Bartkowiak
Miejsce zamieszkania Wilkowyje
Stan cywilny brak informacji
Wykształcenie prawdopodobnie średnie
Zawód radny gminy Wilkowyje
Rodzina brak informacji
Pierwszy odcinek
Msza obywatelska (odc. 53)
Ostatni odcinek
Poród amatorski (odc.78)
Zobacz album postaci

Bartkowiak (Marek Lewandowski) - postać epizodyczna serialu Ranczo, radny gminy. Pojawia się w odcinkach: 53 - Msza obywatelska, 55 - Wielki powrót, 56 - Amerykańska baza, 66 - Szlifierze diamentów, 69 - Wiatr w żaglach, 72 - Przeciek kontrolowany, 77 - Przywódce, 78 - Poród amatorski.

Bartkowiak to formalista i pieniacz. Krytykuje wszystko i wszystkich w urzędzie gminy. Choć ma życiową dewizę - jak już coś robić, to robić porządnie - stosuje ją wybiórczo i w sprawach z reguły mało istotnych. 

Seria 1-4

Postać nie występuje

Seria 5

Gdy w urzędzie głosowano nad nazwą ul. Bukowej, Bartkowiak oświadcza, że przeprowadził wizję lokalną i wyliczył, że na tej ulicy rosną tylko 4 buki, za to aż 23 sosny, w związku z czym ulica powinna nazywać się Sosnowa. Z kolei istniejąca już ulica Sosnowa powinna się nazywać Świerkowa, bo tu z kolei sosen jest 17, a świerków - 21, nie licząc jednego złamanego. Ostatecznie Lucy pokonała go jego własną bronią, proponując nową nazwę dla rzeczonej ulicy Bukowej - "Cztery buki", zgodnie ze stanem faktycznym.

Seria 6

Kandyduje na przewodniczącego rady po wygaśnięciu mandatu Pawła Kozioła, który został senatorem. Jednak jego kandydatury nikt nie poparł oprócz niego samego.

Bartkowiak znowu daje się we znaki pani wójt podczas głosowań, między innymi gdy temat dotyczył książek dla dzieci. Radny od razu rzucił podejrzenie, że ustawa o książkach ma na celu zysk dla męża pani wójt - Kusego, który był wydawcą. Bartkowiak oraz drugi z kłopotliwych radnych - Kusiba z Dopiewa - zostali skarceni przez księdza wikarego Macieja obecnego wówczas na obradach.

Bierze też udział w strajku pod urzędem gminy.

Seria 7-10

Postać nie występuje.

Cytaty

Zobacz też

Postacie
Ławeczkowicze
i ich żony
Zwierzęta Hot Dog