FANDOM

Kusiba
Kusiba
Kusiba deklarujący poparcie dla pani wójt
Miejsce zamieszkania Dopiewo
Stan cywilny żonaty
Wykształcenie prawdopodobnie średnie
Zawód radny gminy Wilkowyje (od 10 przewodniczący rady gminy)
Rodzina żona N.N
Pierwszy odcinek
Msza obywatelska (odc. 53)
Ostatni odcinek
Geny nie kłamią (odc. 121)
Zobacz album postaci

Kusiba[1], Radny z Dopiewa (Tadeusz Hanusek) - postać epizodyczna serialu Ranczo, radny gminy. Pojawia się w odcinkach: 53 - Msza obywatelska, 55 - Wielki powrót, 56 - Amerykańska baza, 66 - Szlifierze diamentów, 69 - Wiatr w żaglach, 88 - Koniec świata w Wilkowyjach, 102 - Jedźmy, nikt nie woła, 113 - Konie trojańskie, 121 Geny nie kłamią.

Kusiba w radzie gminy reprezentuje wieś Dopiewo, co podkreśla na każdym kroku. Podobnie jak radny Bartkowiak, lubi się wykłócać o różne błahostki. Od X serii przewodniczący rady gminy i członek PPU.

Seria 1-4

Postać nie występuje.

Seria 5

Podczas głosowania nad nazwami ulic, stwierdził stanowczo, że jest zbulwersowany faktem, że sprawy Dopiewa są rozpatrywane w dalszej kolejności niż Wilkowyj - mimo iż chwilę wcześniej było głosowanie nad zmianą kolejności i Kusiba nie był przeciwny.

Seria 6

Kandyduje na przewodniczącego rady po wygaśnięciu mandatu Pawła Kozioła, który został senatorem. Jednak jego kandydatury nikt nie poparł oprócz niego samego.

Kusiba znowu daje się we znaki pani wójt podczas głosowań, między innymi gdy temat dotyczył książek dla dzieci. Gdy Bartkowiak rzucił podejrzenie, że ustawa o książkach ma na celu zysk dla męża pani wójt - Kusego, Kusiba go poparł. Obaj panowie zostali za to skarceni przez księdza wikarego Macieja obecnego wówczas na obradach.

Seria 7

Gdy pani wójt zostaje aresztowana, radny przychodzi do domu jej zastępczyni, Haliny Kozioł, żeby zadeklarować poparcie Dopiewa dla aresztowanej - nie był to jednak bezinteresowny gest, jak się okaże w kolejnej serii. Akurat przebywał tam Kusy, który był załamany całą sprawą i faktem, że nic nie może wskórać w prokuraturze. Artysta zaprasza radnego do siebie, i w dworku we dwóch upijają się wódką. Popijawa zostaje przerwana przez Monikę. Chwilę później, gdy Kusy i księża mają jechać do prokuratury, podpity Kusiba chce jechać z nimi, ale proboszcz go powstrzymuje.

Seria 8

Po tym, jak Lucy publicznie ogłasza, że wraca do Ameryki i stanowisko wójta zostanie zwolnione, pierwszą osobą która przychodzi do niej z prośbą o udzielenie poparcia swojej kandydatury na tę funkcję jest właśnie radny Kusiba. Amerykanka odmawia, gdyż nie ma zamiaru nikogo popierać w tych staraniach. Obrażony radny odchodzi, narzekając, że Dopiewo kolejny raz zostało skrzywdzone przez władze gminy.

Seria 9

Przyjeżdża do urzędu gminy z propozycją dla Lucy i Fabiana. Gotów jest przerzucić swoje głosy na nich ale pod warunkiem, że zostanie zastępcą wójta. Lucy nie przystaje na propozycję radnego. Odgrażając się mówi, że nie mają co liczyć na jego poparcie w Dopiewie. Następnie z taką samą propozycją odwiedza Więcławskich. Czerepach proponuje mu godne stanowisko, w zamian za zaszczycanie swoją obecnością zebrań organizowanych przez kontrkandydatów.

Seria 10

Zostaje przewodniczącym rady gminy i ma zastrzeżenia do każdego projektu nowej wójt. Klaudia Kozioł wpada na pomysł umieszczenia go na listach wyborczych do parlamentu partii swojego ojca, w zamian za poparcie wszystkich inicjatyw pani wójt. Wraz z Klaudią udaje się w tym celu do Arkadiusza Czerepacha, który na początku się nie zgadza, lecz po szantażu Klaudii ulega i ostatecznie Kusiba otrzymuje "dwójkę" na Podkarpaciu.

Cytaty

  • "Bo ja nie jestem przeciw... tylko uważam, że to jest niedopuszczalne!" - na zebraniu rady gminy
  • "W dupie taką radę mam!!!"
  • "Chwileczkę... Dopiewo jedzie z wami!" - do księży i Kusego jadących do prokuratury
  • "Kasa się liczy i poparcie, bez tego żadnej polityki nie ma."
  • "No to nie liczcie na głosy w Dopiewie, ani jeden. Żegnam"- do Lucy i Fabiana

Zobacz też

Przypisy

  1. nazwisko radnego pada w odcinku 66. Szlifierze diamentów
Postacie
Ławeczkowicze
i ich żony
Zwierzęta Hot Dog

Więcej z Fandomu

Losowa wiki