FANDOM

POL Radzyń Podlaski COA.svg.png

Herb Radzynia Podlaskiego

MapaPolskiRadzyń.JPG

Radzyń Podlaski na mapie. Kliknij, aby powiększyć

Radzyń Podlaski - miasto w województwie lubelskim, powiecie radzyńskim. W roku 2012 Radzyń zamieszkiwało 16,600 osób.

Radzyń Podlaski w serialu Ranczo

Z racji przynależności powiatowej Wilkowyj, Radzyń jest jednym z najczęściej wspominanych miast w serialu, choć akcja przenosi się tam sporadycznie.

Mieszkańcy Wilkowyj wybierają się do Radzynia przede wszystkim w celach konsumpcyjnych, robiąc tam większe zakupy lub aby pozałatwiać sprawy urzędowe, szczególnie w kwestiach, które nie leżą w zakresie kompetencji miejscowego urzędu gminy. Dojazd do Radzynia jest ułatwiony dzięki bezpośredniemu połączeniu autobusowemu z Wilkowyj.

Do liceum w Radzyniu przed akcją serialu uczęszczała Weronika Więcławska. W seriach I-III uczennicą radzyńskiego liceum jest Klaudia Kozioł, która mieszka tam na stancji, a w serii V i VI z Wilkowyj do liceum w Radzyniu dojeżdża codziennie Kinga.

W Radzyniu Podlaskim urodził się Andrzej Więcławski. W tej miejscowości mieszka również matka Witebskiego.

Ważnym punktem na mapie miejscowości jest areszt śledczy, w którym przed akcją serialu odbywał karę Solejuk. Z aresztem mieli styczność również inni mieszkańcy Wilkowyj - Lucy Wilska, proboszcz, Kusy i Wargacz. W Radzyniu ma swoją siedzibę prokuratura rejonowa.

Postacie związane z Radzyniem Podlaskim

Przez urodzenie lub miejsce zamieszkania

i najprawdopodobniej:

Przez szkołę

Przez pracę

Przez styczność z aresztem lub prokuraturą

Zobacz też

Przypisy

  1. wskazuje na to wypowiedź Więcławskiej w odc. 112 Demony Kusego

Więcej z Fandomu

Losowa wiki