FANDOM

Mała niby gmina Wilkowyje, obfituje w znane medialne postacie i to postacie naprawdę wielkiego kalibru.

Kusy, czyli Jakub Sokołowski

S1 DVD3 (27)
Artysta malarz, znany już jakiś czas temu. Po śmierci pierwszej żony popada w alkoholizm i porzuca malarstwo na kilka lat. Powraca do niego pod wpływem Amerykanki Lucy, która zostaje jego drugą żoną. Lucy nie można niestety nazwać muzą artystyczną, bowiem zupełnie nie potrafi zrozumieć abstrakcyjnych obrazów męża. Woli, gdy mąż tworzy gustowne obrazki, jakie można powiesić nad kominkiem. Kusy zaś tego rodzaju twórczość uważa za rzemiosło zaledwie, jednakże dla pieniędzy od czasu do czasu maluje jakiś landszafcik. Na geniuszu Kusego poznaje się agentka sztuki z Warszawy Monika (odc. 79 "Wielbicielka z Warszawy"), która ma swoją własną wizję odnośnie modelu życia artysty. Jej zdaniem małżeństwo i w ogóle rodzina są dla prawdziwego twórcy śmiertelną trucizną i robi wszystko, aby tę rodzinę rozbić, co do końca siódmej serii jej się nie udaje.
Kusy, oprócz działalności artystycznej, prowadzi też wydawnictwo, które powstało specjalnie dla debiutanckiej powieści pewnego polonisty.

Tomasz Witebski

48-1
Zawodowo - nauczyciel języka polskiego w miejscowym gimnazjum, w czasie wolnym - świetny pisarz, który zasłynął książką "Po prostu miłość". Zanim zdecydował się na jej publikację, przetestował powieść rozdając ją kilku przedstawicielkom wilkowyjskiej płci pięknej. Jedną z nich była Lucy, która na pytanie męża – wydawcy - o ewentualny nakład odpowiedziała, że każda kobieta w Polsce będzie chciała to przeczytać, więc niech Kusy sobie policzy. Powieść przyniosła zasłużone laury Witebskiemu. Następny utwór - "Nocą wśród szeptu gwiazd" napisał w wysoce niesprzyjających okolicznościach, bowiem wówczas najpierw cierpiał katusze z powodu wyjazdu miłości swojego życia – Franceski, a później był zajęty przygotowaniami do jej powrotu. Mimo tych trudności powieść okazała się kolejnym hitem. Twórczością Witebskiego zachwyca się marszandka Monika, ale jej nadmierne zachwyty studzi temperamentna narzeczona Tomasza, która przy pomocy broni palnej wyjaśnia Monice, w jakiej odległości powinna się trzymać od pisarza.

Duo Spoko czyli Pietrek i Jola

S4 DVD1 (22)
Na prośbę swojej ówczesnej dziewczyny - Joli, Pietrek pisze piosenkę, której pierwsze wykonanie ma miejsce podczas ślubu Michałowej i Stacha Japycza. Od tej chwili następuje wielka zmiana w życiu Pietrka, który z robotnika budowlanego przekształca się w artystę muzyka w dziedzinie - powiedzmy - disco polo, chociaż jego twórczość prawdę powiedziawszy nie mieści się w żadnych ramach. Powstaje liczący się zespół pod nazwą pierwotnie "Patryk i Jola", a niedługo później - Duo Spoko, który ma nawet własny fan-club, a Pietrek nie może się opędzić od paparazzi. Z upływem czasu i wydarzeń zespół zmienia nazwy i skład, bowiem po urodzeniu się bliźniąt Pietrek występuje bez Joli – wówczas już jego żony, co nie pozostaje bez wpływu na szczęście małżeńskie. Ostatecznie małżonkowie znów będą występować razem, choćby i dzieci miały im towarzyszyć w każdym koncercie.

Senator Paweł Kozioł

313362 579781215374031 947295939 n
Niegdyś wójt Wilkowyj, zdawałoby się niepodzielnie i wiecznie panujący. Musi ustąpić ze stanowiska, gdy kontrkandydatem zostaje Lucy Wilska. Swemu adiutantowi Czerepachowi, który sam przez chwilę zamierza ubiegać się o ten urząd, zwraca uwagę, że na kilometr widać, że Lucy chodzi o dobro ludzi, a nie o władzę jako taką, zaś Czerepachowi wręcz przeciwnie. Korzysta z okazji, że senator z wilkowyjskiego okręgu musiał zdać swój mandat, zgłasza swoją kandydaturę do wyborów uzupełniających. Wie, że w tym samym dniu odbędzie się referendum w sprawie odwołania Lucy ze stanowiska, zatem może się spodziewać odpowiednio wysokiej frekwencji, a także głosów na swoją korzyść. Stosuje sprytny zabieg, polegający na tym, że popiera Lucy jako wójta, dzięki czemu zwolennicy Wilskiej głosują na niego w wyborach do Senatu. W ten sposób Kozioł rozpoczyna karierę parlamentarną, w której odpowiedzialność za PR spoczywa na Czerepachu. Dzięki temu Senator szybko staje się popularną w mediach osobą, bowiem jego przyboczny nie omija żadnej okazji, z której można czerpać polityczne zyski, choćby było trzeba przyznać się do cudzego sukcesu. Wskutek tych piarowskich zabiegów, senatorowi składają dość atrakcyjne i intratne pozycje różne partie. Wówczas jednak senator stwierdza, że lepiej będzie założyć własną. I tak powstaje Polska Partia Uczciwości.
Rozwój politycznej kariery Kozioła nie każdemu się podoba, zatem ma miejsce ordynarny atak na jego osobę poprzez aresztowanie i postawienie bzdurnych zarzutów Lucy, co do której prokurator ma nadzieję, że chcąc ratować własną skórę doniesie na byłego wójta. Nadzieje spalają na panewce, a senator w ostatnim odcinku siódmej serii stwierdza, że nażarci władzą politycy słusznie boją się nowej siły politycznej i jemu i Czerepachowi nie pozostaje nic innego, jak rozwijać powołaną przez siebie do życia partię.

Sławni przyjezdni

57-6
Jarosław Rembik - prezenter pogody, przyjeżdża do Wilkowyj w charakterze nowego chłopaka Klaudii (odc. 57 Człowiek z Rio). Matka Klaudii jest nim zachwycona, natomiast ojciec z trudem daje wiarę jego zapewnieniom, że na machaniu rękami przed pustą ścianą można się dorobić. Rembik jest zadufany w sobie, na przechadzce z Klaudią bardziej jest zainteresowany rozdawaniem autografów, niż nową dziewczyną, co prowadzi do rychłego rozpadu ledwie zapoczątkowanego związku.
IwonaSchymalla
Przy okazji wizyty Rembika, o którym Halina wyraża się jako o najsławniejszym człowieku, jaki kiedykolwiek odwiedził Wilkowyje, Paweł Kozioł przypomina sobie, że kiedyś przez wieś przejeżdżał Edward Gierek. Wiele jednak na tej wizycie Wilkowyje nie zyskały, bowiem ówczesny I sekretarz PZPR nawet się nie zatrzymał.

We własnej osobie wystąpiła w odc. 48 (Bohaterski strajk) dziennikarka TVP, Iwona Schymalla, która relacjonowała przed kamerami wydarzenia związane z buntem strefy budżetowej w Wilkowyjach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki