Fandom

Ranczopedia

Seria II

1758stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Seria 1 >> Seria 2 >> Seria 3 >> Seria 4 >> Seria 5 >> Seria 6 >> Seria 7 >> Seria 8 >> Seria 9 >> Seria 10

Seria II
Premierowy odcinek "Sztuka i władza" - 18.03.2007
Ostatni odcinek "Zgoda po polsku" - 17.06.2007
Scenariusz Robert Brutter, Jerzy Niemczuk
Zdjęcia  ? wrzesień - ? grudzień 2006
Średnia oglądalność 6 900 000
Najwyższa oglądalność 7 735 820 - "Siła władzy"
Najniższa oglądalność 5 957 569 - "Jesienna burza"
Felietony
"Od Rancza Do Rancza"
nie
Premiera na DVD 13 listopada 2008

Seria II - seria zrealizowana po napisaniu petycji do TVP przez fanów Rancza, po sukcesie pierwszej serii. Rozpoczęła się 18 marca 2007, a skończyła 17 czerwca 2007. Liczyła 13 odcinków.

Fabuła

W drugiej serii serialu „Ranczo” związek romantyczny pomiędzy Lucy a Kusym (czy może dokładniej – problem z zaistnieniem takiego związku) odgrywa nadal istotną rolę, w większym jednak stopniu bohaterami historii stają się inni mieszkańcy wsi.

Począwszy jednak od głównej pary – Kusy mimo chwili uniesienia w finale odc. 13 pierwszej serii, w odc. 14 serii drugiej już tego uniesienia gorzko żałuje, rozumiejąc, że tak wspaniała dziewczyna zasługuje na lepszego partnera niż on – degenerat i śmieć po prostu. Upór Kusego jest wielki jak jego miłość do Lucy, a więc nie do przełamania. Amerykanka – nie mogąc przekonać Kusego do siebie, niejako zastępczo przekonuje go do powrotu do malarstwa, licząc, że sukcesy na tym polu wzmocnią jego poczucie wartości. Kusy wraca więc do pędzla, problem polega jednak na tym, że jego malarstwo to abstrakcyjne poszukiwania tak zaawansowane, że, jak przyznaje ksiądz – tylko jeden docent ASP, co był kiedyś na letnisku, te obrazy rozumiał, ale poza tym, to nikt. Lucy organizuje fikcyjny popyta na sztukę Kusego, kiedy jednak intryga się wydaje, Kusy, po wielkiej kłótni na temat różnicy między sztuką a chałturą, rozbija swoje obrazy i maluje z obrzydzeniem cykl dziełek o diabłach podlaskich, żeby pokazać, że zaspokajanie popularnych gustów nie jest trudne. I ma rację, cykl osiąga wielkie powodzenie w lubelskich galeriach, mężczyzna (przejściowo) zaczyna zarabiać znaczne pieniądze, kosztem ogromnego artystycznego kaca. W międzyczasie podsuwa Lucy różnych konkurentów do ręki, cierpiąc przy tym na silną ambiwalencję uczuć. W 13 odc. drugiej serii Kusy, nie mogąc inaczej rozwiązać problemu, zda się wreszcie w tej sprawie na sąd Boży, rzucając się nocą pod nadjeżdżający PKS. Wpada jednak tylko pod rower jadącego bez świateł Solejuka, co przekonuje go, że jednak Lucy jest mu przeznaczona.

Na wsi dzieje się dużo, także dobrego – m.in. Solejukowa aby wydobyć się z biedy zakłada rodzinną wytwórnię pierogów, zmuszając nawet swojego męża wałkonia do pracy, Pietrek emigruje na budowę do Anglii, (ale tylko na dwa odcinki) – wraca zaś nie tylko z pewną (niedużą) sumą funtów, ale przede wszystkim z zupełnie nowym spojrzeniem na organizację pracy. Skoro już mowa o emigracji – gminny lekarz wybiera się na kontrakt do Szkocji, co jednoczy całą wieś w spisku, żeby go od tego od tego pomysłu odwieść, bo wiadomo, że żaden inny lekarz za te pieniądze do Wilkowyj nie przyjdzie. Spisek zostaje uwieńczony sukcesem. Lucy w internecie odkrywa idee Grundtviga, twórcy uniwersytetów ludowych i naturalnie, jak to Amerykanka nie rozumiejąca realiów, chce taki uniwersytet założyć w Wilkowyjach. Być może właśnie dlatego, że nie rozumie realiów, cel ten w końcu udaje się osiągnąć, choć dopiero zapewnienie frekwencji na wykładach okazuje się prawdziwą sztuką. We wszystkich tych sprawach naturalnie istotną rolę odgrywają wójt i ksiądz, którzy, kultywując pieczołowicie starą waśń, potrafią jednak zjednoczyć siły w sytuacjach wyższej konieczności. Nie można też nie wspomnieć o nowej misji Michałowej, księżej gospodyni, która postanawia przywrócić Japycza na drogę przyzwoitości, co nagle owocuje wybuchem jesiennej, by tak rzec, miłości – pełnej jednak burz gwałtownych i – przy tak dużej różnicy charakterów – nieuniknionych. Wójtówna rzecz jasna zakochuje się w kolejnych spotkanych młodzieńcach natychmiast upodabniając się do nich i przyjmując ich, skrajnie różne, poglądy za swoje. Wybucha także romans najbardziej zaskakujący między Policjantem a barmanką Violetką.[1]

Lista odcinków

Nr Tytuł Premiera Oglądalność premiery
14 Sztuka i władza 18.03.2007 6 993 951
15 Gmina to ja 25.03.2007 7 003 036
16 Lokalna rewolucja 01.04.2007 6 896 669
17 Honor parafii 15.04.2007 6 594 469
18 Europejski kandydat 22.04.2007 6 806 420
19 Rozwód z miłości 29.04.2007 6 220 465
20 Diabelskie porachunki 06.05.2007 6 691 196
21 Jesienna burza 13.05.2007 5 957 569
22 Diler pierogów 20.05.2007 6 919 954
23 Do dobrego lepiej przymusić 27.05.2007 6 825 023
24 Siła władzy 03.06.2007 7 735 820
25 Plan awaryjny 10.06.2007 7 102 324
26 Zgoda po polsku 17.06.2007 7 397 082

Zobacz też

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki