Fandom

Ranczopedia

Studio A

1758stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Studioa.jpg

Logo Studia A

Studio A - firma specjalizująca się w produkcji seriali. Powstała w maju 1994 roku. Obecnie firma należy do ATM Grupa S.A., która w lipcu 2007 nabyła 75% udziałów Studio A.

Spółkę założyli: Alicja Resich-Modlińska, Jan Dworak i Maciej Strzembosz. Firma specjalizuje się w produkcji seriali telewizyjnych, filmów fabularnych, spektakli telewizyjnych, programów rozrywkowych talk-show oraz teleturniejów. Firma współpracuje ze stałym zespołem ludzi pracujących w zakresie developementu projektów, scenariuszy i produkcji (organizacja produkcji, kierownicy produkcji, scenarzyści, redaktorzy, reasearcherzy itd.).

Szczególne sukcesy przynosi produkcja gatunków komediowych: Serial Ranczo produkowany dla TVP, Halo Hans! (Polsat) ma szansę na podobny sukces. Od 26 grudnia 2007 roku w kinach wyświetlany jest film fabularny Ranczo Wilkowyje, oparty na wątkach serialowych.

Firma ma w swoim dorobku również wiele innych produkcji takich jak: Camera Café, Kasia i Tomek, realizowanych dla Telewizji TVN, czy Miodowe lata i Dziupla Cezara emitowane w Telewizji Polsat.

Ze Studiem A współpracują gwiazdy polskiej komedii: Cezary Żak, Artur Barciś, a także Piotr Pręgowski, przygotowujący kolejne propozycje serialowe. Praktycznie na wyłączność związany jest ze Studiem A Wojciech Adamczyk, reżyser takich seriali jak Tata, a Marcin powiedział, Rodzina zastępcza, Miodowe lata, 'U fryzjera, Ranczo, Halo Hans!.

Nagrody

21 stycznia 2009 - Studio A wyróżnione w rankingu Diamentów miesięcznika Forbes jako jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm.

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki