FANDOM

Szkolenia zawodowe, sommelier
Szkolenia zawodowe
Szkolenia zawodowe, sommelier
Nr odcinka 6
Czas trwania 5 min
Data premiery 8 maja 2014
Poprzedni "Instalacje solarne"
Następny "Sprzęt do wykaszania"

Odcinek 6 Szkolenia zawodowe, sommelier - szósty odcinek miniserialu Ławeczka w Unii, wyemitowany 8 maja 2014r. w TVP1.

Opis

Wydarzyła się rzecz straszna. Hadziuk nie jest w stanie wypić nawet łyka Mamrota. Przyczyną tego jest ciąg zdarzeń, który z pozoru miał nieść same przyjemności:
Hadziukowa wysłała męża na szkolenie zawodowe dla sommelier, czyli znawców wina, finansowane ze środków Unii, ponieważ wymyśliła sobie z Wioletką, że kącik dobrych serów i win w restauracji wprowadzą. Do tego potrzebny zaś ktoś, kto zna się na rzeczy, a Hadziuk na serach zna się wyśmienicie, ale na winach już niekoniecznie.
Początkowo ławeczka najpierw mu się dziwi, że dał się wysłać na to szkolenie dla sommelier, a gdy się dowiaduje na czym ono polega - wręcz zazdrości, bo przecież popróbować licznych win, gdy się nie musi za to płacić, każdy by chciał. Niestety, okazuje się, że gdy Hadziuk posmakował tych różnych Cabernetów, Merlotów i innych szlachetnych trunków, to prozaiczny, rodzimy Mamrot przestał mu zupełnie smakować. A na te wina, które od teraz lubi, niestety go nie stać. Taką oto krzywdę zgotowała Unia ławeczce, która to ławeczka przecież z takim poświęceniem Unię na każdym kroku popiera.

Ławeczka stara się jakoś pocieszyć przyjaciela w potrzebie. Pietrek przypomina sobie, że w telewizji ma się niebawem odbyć Wielki Test Wiedzy o Europie i namawia Hadziuka do udziału. Początkowo ten się opiera, ale gdy uświadamia sobie, że wie wszystko o Sangiovese (Krew Jowisza), doskonałym toskańskim winie, decyduje się na udział. A nuż, jakaś nagroda się trafi?

Cytaty

  • Pietrek: '"No, jak oni ci cóś takiego mogli zrobić?"
    Solejuk: "I to Unia! My ją tu na ławeczce popieramy, a ona taka"
  • "W wiedzę popaść, to gorzej niż w depresję. Lekarstwa ni ma." – Solejuk
  • "Pić przestanę, bo na to, co mi teraz smakuje, to mnie nie stać (…) Bo tam piątaka od żony, to jeszcze czasami wyciągnąć szło. A jak tera łapę po czterdzieści wyciągnę, to mi ją złamie przecież!" – Hadziuk
  • "Hadziuk, ty już nie z tego świata jesteś" – Pietrek
  • "Nagrody so? To w takim razie się zgłaszam. Jaka rekompensata by była za moją krzywdę" - Hadziuk na wieść o konkursie.

Wystąpili

Odcinki Ławeczka w Unii
(1) Ławeczka w Unii(2) Szkolenia językowe(3) Wymiana sąsiedzka(4) Ścieżki rowerowe(5) Instalacje solarne(6) Szkolenia zawodowe, sommelier(7) Sprzęt do wykaszania(8) Targi w Paryżu(9) Karetka(10) Dotacje dla radia i szkolenie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki