FANDOM

Szymon 'Szymek' Solejuk
{{{imię}}}
Szymek
Miejsce zamieszkania Wilkowyje - (Chałupa Solejuków), Warszawa
Stan cywilny kawaler
Wykształcenie ukończone średnie, w trakcie studiów wyższych
Zawód student
Rodzina matka - Kazimiera Solejuk, ojciec - Maciej Solejuk, rodzeństwo - Marianek, Kasia, Rysio, Zbyszek, Muniek, i Jan
Pierwszy odcinek
Otrzeźwienie (odc. 4)
Ostatni odcinek
Nad Solejuków i Wargaczów domem (odc.64)
Zobacz album postaci

Szymon Solejuk, Szymek (Maciej Cempura) - postać drugoplanowa serialu Ranczo, syn Kazimiery i Macieja Solejuków. Miejscowy geniusz.

Seria 1

Na lekcji angielskiego w salce parafialnej Lucy zauważa, że chłopiec ma podbite oko. Amerykanka dowiedziała się od pewnego ucznia, że Szymka uderzył ojciec.

Czytając powoduje w swoim domu telekinezę. Swoją tajemnicę ujawnia tylko Kusemu. Później dowiaduje się o tym Lucy, Ksiądz i Wójt. Wspólnie postanawiają przyznać chłopakowi stypendium i wysłać go do lepszej szkoły. Szymek pisze list do Lucy, w którym oznajmia, że "zrobi" dwie klasy przez jeden rok.

Seria 2

Szymek dostaje laptopa jako nagrodę dla najmłodszego uczestnika konkursu (prawdopodobnie w programowaniu). W przerwie od szkoły przyjeżdża do domu. Daje rodzicom prezenty: mamie czekoladki, a tacie długopis z zapalniczką. Ojciec przestrzega go przed wykorzystywaniem go przez starszych uczniów. Matka, prosi Szymka by jednak nie słuchał taty, wiedząc, że jej syn znajduje się w dobrym środowisku.

Szymek proponuje bratu - Mariankowi, by użył nadajników GPS przy budowie swoich modeli, żeby nie tracić nad nimi kontroli.

Seria 3

Szymek przyjeżdża do Wilkowyj. Zdał wszystkie egzaminy i ma uroczyście odebrać dyplom, a wręczenie ma być transmitowane przez radio i telewizję. Solejukowa bardzo chce mu towarzyszyć, ale Szymek nie jest tym zachwycony - choć nie powiedział tego matce, to wstydził się jej zaniedbanego wizerunku. Z pomocą przychodzi Lucy, która wspólnie z Hadziukową poprawiają wizerunek Solejukowej, i dzięki temu matka może towarzyszyć Szymkowi.

Seria 4

Szymek przyjeżdża do Wilkowyj. Zostaje ojcem chrzestnym Dorotki, na chrzest kupuje medalik za własne stypendium.

Seria 5

Szymek ponownie wraca do rodzinnej wsi. Spotyka się z Julią Wargaczówną, córką wrogów jego rodziców. Wargacz przyłapuje dwoje nastolatków w dwuznacznej sytuacji. Mężczyzna postanawia dać nauczkę młodemu Solejukowi, lecz temu w porę zapobiega matka chłopaka. Zrozpaczeni rodzice planują wysłać go z powrotem do Warszawy. Nie udaje im się to, gdyż Szymek ucieka z ukochaną i chroni się w kościele. Spotyka ich ksiądz. Obiecuje, że udzieli im ślubu, jeśli ich uczucie przetrwa chociaż rok. Skłócone rodziny podają sobie ręce.

Seria 6-10

Postać nie występuje.

W serii 9 Solejukowa wspomina, że Szymek studiuje w Warszawie, jednak poza tym nic o nim nie wiadomo.

Cytaty

Zobacz też

Postacie
Ławeczkowicze
i ich żony
Zwierzęta Hot Dog

Więcej z Fandomu

Losowa wiki