FANDOM

TNS OBOP (Ośrodek Badania Opinii Publicznej Sp. z o.o.) – najstarszy instytut badania opinii społecznej w Polsce, powstał w lutym 1958 roku. Początkowo działał jako Redakcja Badania Opinii Publicznej przy Biurze Listów. 21 grudnia 1958 Włodzimierz Sokorski, przewodniczący Radiokomitetu podjął decyzję o utworzeniu ośrodka; od tego czasu funkcjonuje on jako Ośrodek Badania Opinii Publicznej. Początkowo jednostka zależna do Telewizji, w 1994 wydzielona jako osobna spółka. W 1998 ostatecznie sprywatyzowana, od tego czasu należy do międzynarodowej grupy badawczej TNS, która jest jedną z największych organizacji zajmujących się komunikacją marketingową na świecie. TNS posiada 60% udziałów, a pozostałe 40% zachowała TVP S.A. Firma działa w ramach Grupy Kantar - globalnej sieci zajmującej się badaniami, dostarczaniem insightów i doradztwem. OBOP jako jedna z dwóch spółek (obok AGB Nielsen Media Research) dostarcza dane telemetryczne dla telewizji (elektroniczny pomiar widowni telewizyjnej prowadzony jest od 1997).

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki