FANDOM

95-12
95-10
95-11

Tramwaj konny - jest atrakcją w Wilkowyjach, która pojawiła się w odcinku 95 Czysta karta. Lucy razem z Dorotką i Więcławskim są pierwszymi mieszkańcami wsi, którzy korzystają z atrakcji. Powożącym jest pan Mariusz, który jest kolegą Hadziuka jeszcze z podstawówki. Hadziuk i Solejuk robią Stachowi Japyczowi i Pietrkowi niespodziankę w postaci nocnej przejażdżki tramwajem, gdzie ławeczkowicze spożywają Mamrota.

W rzeczywistości

Tramwaj konny kursuje na trasie Mrozy - Rudka przez urokliwy rezerwat przyrody "Rudka Sanatoryjna". Warto dodać, że wzdłuż trasy powstała edukacyjna ścieżka ekologiczna z tablicami informacyjnymi przedstawiającymi bogactwo przyrodnicze rezerwatu. Odbudowa tramwaju konnego, który w latach 1902-1967 kursował głównie jako środek transportu pacjentów do szpitala w Rudce, nastąpiła w 2011 roku z inicjatywy władz samorządowych gminy Mrozy oraz Stowarzyszenia Przyjaciół Mrozów. Obecnie to jedyny w Polsce i jeden z niewielu w Europie kursujący regularnie tramwaj konny. Za jego odbudowę gmina Mrozy otrzymała w 2012 roku tytuł Krajowego Lidera Innowacji i Rozwoju.[1]

Cytaty o tramwaju

  • "Będę często jeździć na ten tramwaj" - Lucy
  • "Kurna, tramwaj w lesie puścili" - Hadziuk
  • "Na grzyby człowiek pójdzie i pod tramwaj może wpaść" - Solejuk

Linki zewnętrzne

Przypisy

  1. Źródło: Strona gminy Mrozy