Wikia

Ranczopedia

Wilkowyje

Dyskusja0
1532strony na
tej wiki

Wilkowyje - fikcyjna wieś położona w województwie lubelskim, w powiecie radzyńskim, gminie Wilkowyje (fikcyjna).

FikcjaEdytuj

LokalizacjaEdytuj

Lokację wsi możemy w przybliżeniu określić na XVIII wiek, gdyż w tym czasie powstał drewniany kościół. Wilkowyje położone są w województwie lubelskim w powiecie radzyńskim nad rzeczką Wilczanką, niedaleko od fikcyjnej miejscowości Żabieniec. We wsi mieści się przystanek PKS linii Wilkowyje - Radzyń Podlaski. Tablice rejestracyjne - LRA.

WładzeEdytuj

ParafiaEdytuj

Na terenie parafii Wilkowyje znajduje się XVIII wieczny, drewniany kościół, nieznanego patrona.

PolicjaEdytuj

We wsi znajduje się posterunek Policji. Policjanci:

Praktykanci, którzy odbywali staż w Wilkowyjach:

Straż Gminna:

Ośrodek zdrowiaEdytuj

W Wilkowyjach funkcjonuje Niepubliczny zakład opieki zdrowotnej "San Medica".

Lekarzem jest Mieczysław Wezół. Od V serii w ośrodku zdrowia pracuje również pielęgniarka Jagna Nowak.

Od V serii w Wilkowyjach jest apteka, którą otworzył Paweł Kozioł z Czerepachem, zaś od VI serii we wsi funkcjonuje apteka, którą zbudował Więcławski. Obie apteki nadzoruje farmaceuta Ryszard Polakowski.

SzkołaEdytuj

We wsi znajduje się zespół szkół, na który składa się szkoła podstawowa i gimnazjum. Przy szkole znajdują się boiska sportowe "Orlik".

Dom kulturyEdytuj

W Wilkowyjach funkcjonuje dom kultury, którego kierownikiem w V serii jest Arkadiusz Czerepach.

RzeczywistośćEdytuj

W rzeczywistości na Wilkowyje składają się obiekty zlokalizowane w kilkunastu wsiach i miasteczkach w Polsce, głównie w powiecie mińskim. Najwięcej scen kręconych jest w Jeruzalu - pow. miński, (m.in.: kościół, plebania, sklep, szkoła), Latowiczu - pow. miński, (m.in. Urząd Gminy) i Sokulach - pow. żyrardowski, (dworek). Więcej obiektów serialowych i ich faktyczne lokalizacje znajdziesz na stronie - Obiekty serialowe.

CiekawostkiEdytuj

  • Wilkowyje to także nazwa osiedla miasta Tychy.

Więcej od Wikii

Losowa wiki