FANDOM

Zwierzęta w serialu

Zwierzęta odgrywają w serialu mniej lub bardziej doniosłą rolę, jednak poza Hot Dogiem udział zwierząt jest raczej okazjonalny. Niemniej, trzeba przyznać, że niektóre spotkania bohaterów serialu z psem, krówką, czy byczkiem bywają bardzo brzemienne w skutki.

Psy

S1 DVD4 (32)
Najważniejszym psem w serialu jest oczywiście Hot Dog, zwłaszcza w początkowych seriach. Kusy chętnie ucina sobie z nim pogawędki, chociaż słuszniej byłoby powiedzieć - wygłasza do niego monologi. W odcinku 125. Polityczny zombie swoim tajemniczym zaginięciem odgrywa jedną z najważniejszych ról. Imię Hot Dog zawdzięcza temu, iż nie chciał jeść parówki z bułką
Psy pojawiają się w serialu mniej lub bardziej licznie. W niektórych odcinkach, jak na przykład Racja gminy, gdy to wójt podrzuca je masowo do dworku, ich rola jest niezwykle istotna dla rozwoju akcji, a w odcinku Podwójny agent, gdyby nie one, doszłoby być może do nieszczęścia. One to bowiem zaalarmowały Lucy, gdy w kanciapie Kusego zaczęła się tlić pościel.
Swojemu psu Rambo powierza chwilową pieczę nad majątkiem Solejukowa, gdy otrzymawszy pierwsze zyski ze Spółki zakopuje je pod jego budą (odc. 50 Kontratak).
Pies, a ściślej biorąc suka, do tego szczenna, jest przyczynkiem do napaści, jakiej dopuściła się Kinga wobec Myćki (odc. 62 Przymus rekreacji). Sama suka jednak żadnej znaczącej roli nie odegrała.

Konie

Koń1
Koń2
RanczoWilkowyje11
Gospodarstwo Hryćki4

Poza anonimowymi końmi, które od czasu do czasu ciągną jakąś furmankę, istotną rolę odegrały trzy z tych pięknych zwierząt.
Dwa z nich występują w serialu i los obu przebiega podobnie. W ostatniej chwili zostają wyratowane przed nieuchronną egzekucją, po czym trafiają do dworku Lucy. W każdej akcji ratunkowej uczestniczy Babka, która używając swoich szczególnych argumentów, umie zastraszyć dotychczasowych właścicieli zwierząt, aby wstrzymali się z ich sprzedażą do rzeźni. Ratowanie koni to kosztowna zabawa, za pierwszego konia Lucy musi zapłacić 2500 zł, przy drugim Babka stargowała cenę do 2000 zł, przez co Lucy nie ma już pieniędzy na opłacenie rachunków. W tej sytuacji Kusy, chcąc ratować domowe finanse, chwilowo powraca do porzuconego malowania diabłów podlaskich. Konie goszczą w dworku Amerykanki w serii III i IV, a w tej ostatniej pełnią doniosłą rolę, ponieważ zostają zaprzęgnięte do bryczki ślubnej Wilskiej i Kusego. Od serii V konie nie występują już w serialu, nie zostało wyjaśnione, co się z nimi stało.

Trzeci koń to kobyła starego Więcka, która występuje w filmie Ranczo Wilkowyje i odgrywa w nim ważną rolę. Ma ona bowiem osobliwe upodobanie - gdy tylko słyszy dzwon kościelny, natychmiast galopuje w stronę świątyni. Dzięki temu, gdy Louis umyka zaprzężoną w tę klacz furmanką, udaje się skierować pościg na z góry upatrzoną pozycję.

Za złe traktowanie koni w swoim gospodarstwie został srodze ukarany Hryćko, którego Lodzia i Halina przyłapały na biciu zwierząt w trakcie przeprowadzanej w towarzystwie policjanta kontroli. Te spokojne na ogół damy, niewiele myśląc rozbroiły policjanta i spałowały oprawcę. Gdy ten poszedł poskarżyć się na swój los "ławeczkowiczom", nie tylko nie znalazł u nich zrozumienia, ale musiał czym prędzej wziąć odwrót, aby uniknąć oberwania po pysku.

Kozy

Te miłe zwierzątka widzimy, gdy przyjeżdżają licznie do Wilkowyj, przywiezione tirem na zamówienie Hadziukowej, ku rozpaczy jej męża. Nie ma jednak co narzekać, kozy stają się źródłem niemałego dochodu szczególnie, że utalentowana Hadziukowa umie zrobić użytek z ich mleka - jej sery zdobywają nagrody w samej Francji, a od zagranicznych zamówień nie może się opędzić.

Krowy i byki

Gospodarstwo Dzikiego4
Krowy od czasu do czasu możemy ujrzeć w mniejszym, czy większym stadzie, jak to na wsi.
Krowy wiodą luksusowe życie w oborze niejakiego Bolesława Dzikiego, który umiał zrobić właściwy użytek z dotacji uzyskanej dzięki PROW[1].
Z krową miała zderzenie Wójtowa, gdy ku przerażeniu całej wsi pobierała nauki jazdy.
Obora Sambela3
Nic jednak nie może się równać przygodzie, jaką z rozpłodowymi bykami mieli Wargacz i Myćko, którzy po debiutanckim uraczeniu się jointem zapałali taką miłością do całego świata, że nie mogli patrzeć na uwięzionych w oborze "chłopaków". Uwolnili zatem całe to stadko, które ochoczo popędziło przed siebie, siejąc popłoch w Wilkowyjach (odc.81 Podróż w czasie).

Kury

34-14
Kury zasiedlają głównie podwórko Solejukowej. Jedna z nich staje się kością niezgody pomiędzy Solejukami i Wargaczami, gdy powstaje uzasadnione podejrzenie, iż Wargacz otruł biedną kokoszkę z zemsty za to, że wtargnęła na jego ziemię..
Podczas eksperymentów z obiektami latającymi ginie tragicznie kogut niejakiej Wieńszczykowej[2], w którego trafia rakieta wykonana przez Marianka Solejuka
O kurczakach interesująco wypowiada się Wójt, który stwierdza, że obecnie produkuje się byle jakie kurczęta - sama skóra i kości.
Kilka kur traci życie pod kołami samochodu prowadzonego przez Wójtową podczas nauki jazdy, stając się posiłkiem dla jej męża.

Owady

Odc57-01
Wśród rozmaitych owadów, w Ranczu ważną rolę odegrały pchły oraz meszki.
Pchłami nadesłanymi w kopertach posłużył się wdzięczny elektorat, aby zmusić Wójta do wszczęcia odbudowy spalonej knajpy.
Z kolei meszki, których plagę przepowiadały liczne plakaty, stały się doskonałą przynętą dla intratnego pozbycia się przez Wójta i Czerepacha nadmiaru olejku goździkowego, którego termin ważności lada moment upływał. Dzięki strasznym, niosącym śmierć meszkom udaje się z Urzędu Gminy wypłoszyć upierdliwego kontrolera.

Ciekawostki

  • Mimo, że akcja serialu dzieje się na wsi, w żadnym z odcinków jakiejkolwiek roli nie odgrywa kot. Kota nie posiada nawet Babka, która z racji wykonywanego zajęcia kota mieć powinna, tak przynajmniej twierdzą ci, którzy znają się na wiedźmach.
    O kocie tu i ówdzie zaledwie się wspomina, jak na przykład, gdy Pietrek mówi, że nie udało mu się zwrócić sukienki, jaką kupił dla Joli, bo kod nie chciał wejść, na co Solejuk dziwi się mówiąc, iż Kot wszędzie wejdzie.
    O kocie wspomina też wójtowa, kiedy przejechała to sympatyczne zwierzę podczas kursu na prawo jazdy..
    Na chwilę kot pojawia się w odc. 9 Odwyk i antykoncepcja, podczas pierwszego spotkania Lucy z Wezółową.
  • Jak dotąd kaczka występuje w serialu wyłącznie w postaci dania serwowanego przez Michałową oraz jako zwierzę zabite przez Wójtową w czasie nauki jazdy.
  • Kobyła Więcka, która zakończyła pościg w filmie Ranczo Wilkowyje, nie występuje w serialu, niemniej gdy w odc. 52 (Zemsta i wybaczenie) Kozioł wyśmiewa propozycję Lucy, aby Halina została jej zastępcą, ta zwraca się do Wójta słowami:"A ty co tak rżysz, jak kobyła starego Więcka?"

Lista zwierząt, które pojawiły się w serialu Ranczo i filmie Ranczo Wilkowyje

Przypisy

  1. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
  2. Postać nie występuje w serialu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki